Avatar billede morten100 Novice
12. september 2015 - 14:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

USB grabber uden lyd

Nu har jeg fået fat i en mere brugbar USB grabber, MEN der kommer ingen lyd med over - kun video.  Jeg bruger USB stikkene bag på PC´en, da de skulle være 2.0 (Dell Dimension C521).  Jeg har kigget i "enhedshåndtering" og kan se, at der er et udråbstegn ved USB EMP Audio Device.  Jeg har prøvet at installere ny driver til den men det har ikke hjulpet (jeg kunne kun finde drivere til 32 bit, er min mon med 64 bit?  Windows XP)  Jeg har prøvet at fjerne den helt men når jeg genstarter PC´en er den tilbage igen.
Som software bruger jeg (efter anbefaling på nettet) Windows Media Encoder.  I dropdownmenuen til video er USB 2861 Device en mulighed, men selv når jeg lader den stå på default kommer der billede.  Ingen af dropdown mulighederne for audio giver lyd.  Og jeg skal altså have lyd!
Avatar billede morten100 Novice
12. september 2015 - 14:31 #1
Når jeg prøver at vælge "Multichannel WAV source" får jeg at vide, at jeg skal bruge Windows Media Audio 9 Professional codec.  Men den kan jeg ikke downloade fordi jeg har Windows Media Player 10?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. september 2015 - 17:41 #2
Vil være super fedt hvis du kunne smide et link til de der usb grabber...
Avatar billede morten100 Novice
13. september 2015 - 06:48 #3
http://www.delock.de/produkte/F_444_Video-Grabber_61769/merkmale.html?setLanguage=en
Det medfølgende software i pakken kan godt installeres på min XP PC, MEN når jeg vil ændre kompatibilitet til XP, er XP IKKE en af mulighederne fra dropdown menuen!  Det "nyeste" mulighed i dropdown menuen er Windows 2000.
Jeg kan ikke installere softwaren på min Windows 8 PC, da "Direct X" ikke understøttes af den version.
Amcap har jeg downloaded men den kan heller ikke hente lyden.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2015 - 09:59 #4
Windows 8 er ikke nævnt som værende kompentiabel.. Kontakt delock og håb at de snart understøtter win 8 og 10 os..
Avatar billede morten100 Novice
13. september 2015 - 11:21 #6
Jeg fandt en lidt alternativ løsning på youtube, hvor brugeren i stedet for at bruge grabberen til at modtage lyden (audio), så tilsluttede han de to analoge lyd-stik til PC´ens mic indgang med et særligt kabel, han tilfældigvis havde.  Sådan et kabel har jeg så ikke, men jeg tænkte, at jeg kunne afprøve det med en mikrofon.  Så mens videoen bliver optaget (captured) så kan jeg tale ind over for at give lyd.  Men på ingen af programmerne fungerer det.  Jeg har prøvet Delock, Ulead, Amcap, Windows capture og et par andre, jeg ikke kan huske.
Jeg bruger ikke Windows 7.  Løsningen skal findes til XP.....
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2015 - 11:25 #7
Er lidt forvirret her.. XP eller W8?
32 bit eller 64 bit?
Avatar billede morten100 Novice
14. september 2015 - 21:30 #8
Windows XP.  Jeg har også en PC med Windows 8, men jeg vil hellere bruge den "gamle".
Jeg har nu prøvet at installere et screen grabber program.  Så burde det program kunne grabbe video fra USB grabberen og lyden fra en mikrofon.  Optagelsen går tilsyneladende godt, men når jeg skal afspille den, er der alligevel intet billede.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2015 - 22:17 #9
Er det 32 eller 64 bit Windows XP og kører den vituelt i et andet Windows miljø eller er der kun Windows XP på den maskine?
Avatar billede morten100 Novice
15. september 2015 - 08:48 #10
Så vidt jeg kan se, er det 32 bit.  Der er kun XP på den.
Avatar billede morten100 Novice
27. september 2015 - 09:07 #11
Tak for forsøgende på at hjælpe.  Det lader til at være et ret almindeligt problem, som mange har kunnet løse med diverse alternative metoder.
Min løsning er blevet at tilslutte en USB mikrofon (fra Guitar Hero) til PC og så instruere programmet i at grabbe video fra min camcorder og lyden fra USB mikrofonen.  Mikrofonen lægger jeg nemlig klos op ad højtaleren fra camcorderen.
Ja, det er low-tech og det kræver at der er helt stille omkring camcorderen, så der ikke kommer falsk lyd med.  Men nu kan jeg endelig afslutte det kapitel!