Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2015 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Lyset ødelægger mit web-design

Jeg kommer tit ud for at mit webdesign ødelægges på andres computere, fordi folk har en tindens til at skrue HELT op for skærmbelysningen, så alle de fine små nuancer bliver kridhvide og klamme.

Findes der en måde at "få" skærmbelysnings-værdien på, så man kan bruge som udgangspunkt til at tilpasse web-designets brightness via css?

Altså bare en kommando, der returnere screen-brightness?
Avatar billede barefordi Nybegynder
06. juni 2015 - 19:05 #1
link?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2015 - 19:10 #2
nej - bruger kan være synshandikappet, og skal bruge fuld kontrast - det ved du ikke en dyt om, og kan derfor ikke styre.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2015 - 17:22 #3
Altså hvad er det for et svar?
Hvis du ikke kan give et ordentligt svar, så lad vær med at skrive...
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2015 - 17:39 #4
Så prøver jeg på en anden måde. Lysstyrke kan indstilles via fx Windows, men det kan også bare gøre på skærmen selv. Hvis det er lavet i win, så kunne det teoretisk tænkes, at du som server kunne få data oplyst. Men ingen ved, hvordan skærmen rent lokalt er sat op, og da skærmens firmware er ukendt, så ved ingen, hvad win-data kan bruges til.
Personligt har jeg valgt at justere skærmen til lidt lysere (så jeg lettere kan se skygger og mørke nuancer). Men farvebalancen styrer jeg i Windows, så den passer til min printer.
Avatar billede Slater Ekspert
09. juni 2015 - 08:16 #5
Så det korte svar på spørgsmålet er: nej.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2015 - 19:20 #6
tak claes57.. læg venligst svar
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2015 - 20:49 #7
Bare luk selv, men tak for buddet.