Avatar billede tigerrag Nybegynder
11. maj 2015 - 13:52 Der er 4 kommentarer

MD-1356 laptop (MSI) kan ikke starte

Jeg har fået en lille fiks laptop til rep, som har den fejl at den ikke starter - det eneste der sker er, at blæseren går i gang, og der kommer lys i tænd/sluk knappen, som efterfølgende ikke reagerer på noget som helst. Der er tale om en periodisk fejl, som kan ske fuldstændig uvilkårligt. Men ud over dette virker den fantastisk. Er der nogen som har et bud?

Styresystem: Windows 7
Avatar billede oy-bsj Nybegynder
11. maj 2015 - 14:35 #1
Det kan jo være mange ting

Rammodul er jo nemt at prøve at skifte - evt. tage den ene ud (hvis der er 2 i), og prøve det og det andet

Prøv uden batteri - det kan også lave sådanne ting
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2015 - 16:11 #2
Prøv også at udtage alt strømmen fra den, når den ikke vil starte, og hold startknappen nede i ca 30 sekunder. Genmonter strøm, og prøv igen at starte
Avatar billede tigerrag Nybegynder
12. maj 2015 - 21:41 #3
Tak for jeres svar, men...som nævnt er der tale om en periodisk fejlsom opstår når som helst i de mest besværlige situationer. Og jeg har forsøgt mig med begge de ovenstående forslag, uden at det hjalp. Der er i øvrigt kun plads til en ramklods i maskinen. Jeg bruger den originale PSU, så den er gearet til både at kunne drive maskinen, og oplade batteriet, så det skulle være ok. Såehhh ... jeg ville da være glad for flere mulige løsninger på dette problem :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2015 - 16:12 #4
Nu ved jeg ikke hvad den er bestykket med af hardware, men hvis du fjerner hdd og dvd hvis den har sådan en, kommer der så lys i skærmen, og skriver insert system disc