Avatar billede jami Nybegynder
23. april 2015 - 18:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC

Hej

Er der nogen som kan svare mig på, hvorfor min PC er så ufattelig langsom, så det kan drive én til vanvid...

Jeg kan ikke forestille mig at der er nogen form for virus eller anden spion program, da jeg har både Norton antivirus, Ccleaner, spybot... Norton har desuden POWER ERASER som finder de mest skjulte spion programmer og Ccleaner fortæller mig at den har renset ALT hver gang jeg forlader internet explore, den oplyser mig endda når den mener at der skal renses af på harddisken for at gøre mere plads - ja der er godt nok ikke så meget plads mere på harddisken, men den er stadig ikke i "rød" så det må vel være OK formoder jeg.

Enkelte gange bliver skærmen hvid, og andre gange er der bare intet som reagere, hverken når jeg klikker på webbrowser, eller mapper eller andre ikoner - først 3-5 min. senere, det er komplet umuligt at have med sådan en PC at gøre - kan man have for mange programmer?

Det er ellers en DELL ALIENWARE M17 som er skabt som næsten er skabt som spillekonsol - styresystem: Windows 7 ultimate.

Jeg downloader ikke uidentificeret programmer, eller er på mistroiske hjemmesider - jeg bruger den bare HELT almindeligt..

Hvad gør jeg forkert, eller hvad er det som jeg IKKE gør, som jeg skulle have gjort.

Venligst Jami
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2015 - 20:47 #1
Hej Jami.
Hvor meget ram er der tilbage når Windows har loadet ind?
Er der en som stjæler resurserne for dig. Kig i joblisten.

Åbn CCleaner og gå i værktøjer-opstart. Gem listen og send den ind. så ser jeg lige om der måske kunne være noget du ikke lige behøver i opstarten.

Prøv lige at køre en tur med Malwarebytes og AdwCleaner der måske kan finde noget som Norton ikke ser.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2015 - 20:48 #2
Hvor meget plads har du på systemdrevet C ?
24. april 2015 - 10:27 #3
Nemlig .. .

ADWCleaner !!!
MalwareBytes !!!
Avatar billede DellLytter Nybegynder
24. april 2015 - 10:54 #4
Hej jami

Først og fremmest vil jeg råde dig til at opdatere din BIOS & Chipset driver, da det i mange tilfælde kan hjælpe rigtig meget på ydeevnen. Du finder de seneste drivers her: http://dell.to/1ONunjS. Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din maskine.

Samtidig vil jeg anbefale, at du kører en ePSA diagnostik, for at teste maskinen for eventuelle hardware-fejl. Dette gøres ved at starte maskinen via fn+power eller ved at trykke F12 ved opstart (Når du ser Alienware logoøet).

Får du en fejlkode under denne test, eller hvis intet af ovenstående hjælper, må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så undersøger jeg gerne sagen nærmere.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede LucasOG Nybegynder
24. april 2015 - 17:15 #5
hvor meget ram bruger du overvej at gendanne computeren?
Avatar billede jami Nybegynder
01. maj 2015 - 09:06 #6
Hej igen

Og undskyld min sene respons, haft utroligt travlt...

220661: det var rigtigt fint med dette malwarebytes-program
        det fandt ikke mindre end 533 malewares som så blev
        slettet. - AdwCleaner, kunne jeg ikke installere af
        en eller anden grund ville Norton Anti,ikke tillade
        det - sagde siden var usikker, og fjernede den.

DellLytter: Selvfølgelig, at gå ind på Dell´s hjemmeside og
            få computeren diagnostiseret, hvorfor tænkte jeg
            dog ikke på det - det blev for øvrigt konstateret
            at jeg burde udskifte min harddisk.

LucasOG: tak for rådet om at formattere harddisken - men det
        kunne jeg nok selv have regnet ud....

Hvorledes kan jeg give 220661 og DellLytter point til deling??

Venligst - Jami
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2015 - 17:12 #7
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Prøv så at køre programmet. Det vil kun blive bedre af at få det gjort. Vil den stadig ikke så deaktiver Norton midlertidigt når du henter. Computeren skal alligevel genstartes efter kørsel med Adwcleaner så Norton genstartes.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2015 - 17:14 #8
Du skal have svar fra både mig og DellLytter før vi kan dele.

Når begge har lagt et indlæg med gul prik, så sætter du tjektegn i begge disse indlæg og accepterer begge svar:
Du kan her se hvordan man accepterer svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede DellLytter Nybegynder
04. maj 2015 - 12:29 #9
Hej jami

Jeg samler ikke rigtig på point, så du er velkommen til at give dem til #8 :o)
Blot glad for at høre, at du kom nærmere en løsning.

Ha en skøn dag

//Karina
#IWork4Dell