Avatar billede jhjorsal Mester
25. februar 2015 - 16:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sletning af filer minus jpg

Jeg kunne godt tænke mig at lave en filsøgning på alle filer i en mappe med undermapper, hvor jeg vil søge på alle filer undtagen jpg filer, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2015 - 18:55 #1
kopier *.jpg /s til anden mappe, og slet alt - og kopier anden mappe tilbage.
25. februar 2015 - 21:12 #2
Under hvilket Styresystem ?
Avatar billede martens Guru
25. februar 2015 - 21:18 #3
PowerShell kan nogle ting, hvad dette angår

remove-item * -include *.* -exclude *.jpg -- dog ikke rekursivt.. arbejder lige på at få det til at "spille" ...
Avatar billede jhjorsal Mester
26. februar 2015 - 15:04 #4
#1 forstår ikke helt svaret, hvad er det jeg skal gøre, jeg har ca. 40Gb billeder fordelt i mapper og undermapper.
#2 Win 7
#3 Spændende
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2015 - 16:03 #5
du har fx billeder i c:\billeder - hvis du har brugt mellemrum i mappenavne så lad være - det går i udu hvis du så ikke bruger dos-kortform.
i en kommandoprompt kan du taste linjer med fed (de andre er kommentarer)
opret mappe til kopier
md c:\kopi
kopier alle billeder til kopi
xcopy c:\billeder\*.jpg c:\kopi /s
slet alt mappen billeder
del c:\billeder\*.* /F /S /Q
genopret mappen billeder (er måske overflødig)
md c:\billeder
kopier alt fra kopi til billeder
xcopy c:\kopi\*.* c:\billeder /s
slet mappen kopi
del c:\kopi\*.* /F /S /Q
rd c:\kopi
Avatar billede martens Guru
26. februar 2015 - 17:16 #6
husk at MOVE er som at "klippe" så det er langt hurtigere, hvis det er på samme fysiske disk .....  så copy  / xcopy er meget langsommere i forhold...
Avatar billede finb Ekspert
26. februar 2015 - 17:18 #7
Søg på *.jpg og derefter inverter søgningen.
Avatar billede jhjorsal Mester
26. februar 2015 - 20:10 #8
#7 Hvordan inverter jeg en søgning
Avatar billede finb Ekspert
27. februar 2015 - 15:40 #9
#8  Kan ikke huske det, stå i Stifinder,
tryk F1 og søg svar