Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
09. januar 2015 - 20:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytte sider i Word-dokument

Hej
Hvordan flytter jeg rundt på siderne i et word2010-dokument ?
Og hvordan tilføjer jeg et allerede skrevet dokument til et nyt dokument ?

mvh Jørgen Carlsen
Avatar billede aphandersen Juniormester
09. januar 2015 - 20:44 #1
Kan du ikke bare copy-paste?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2015 - 12:15 #2
I Word eksisterer sider ikke som rigtige objekter. Indholdet i et Word-dokument er én lang, fortløbende tekst. På baggrund af den valgte printer og printerdriver beregner Word opdelingen i sider. Sideskift i et dokument kan på den måde falde forskelligt med forskellige printere/på forskellige computere.

For at flytte på sider skal du derfor markere det indhold, der skal flyttes. Så kan du f.eks. klippe det (Klip: Ctrl+X), gå til det sted, hvor teksten skal være i stedet og indsætte den (Indsæt: Ctrl+V).

Du kan indsætte indhold fra et andet dokument ved at kopiere indholdet i dokumentet (Kopier: Ctrl+C) og indsætte det på det ønskede sted, men det kan være meget klogt at undlade det sidste afsnitstegn (ser ud som omvendt P, hvis du har vist formateringsmærker), da du ellers får overskrevet sidehoved/sidefod i dokumentet, du indsætter teksten i. Alle afsnit i Word er tilknyttet en typografi, som styrer formateringen. Når du blander indhold fra flere dokumenter, kan der opstå rod i formateringen, hvis typografierne i dokumenterne er forskellige. Hvis du vil undgå at få uønsket formatering med fra det andet dokument, kan du kopiere teksten derfra og indsætte den som ikke-formateret tekst (fanen Startside (hedder Hjem i Word 2013) > Sæt ind > Indsæt special og vælge Ikke-formateret tekst). Så må du efterfølgende rette formateringen til.

Du kan også indsætte indhold fra et andet dokument via fanen Indsæt > gruppen Tekst > Objekt > Tekst fra fil.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
10. januar 2015 - 13:02 #3
Tak til peddi og Lene for response.

Det ser ud til at jeg må klippe-klistre. OK.
Jeg havde måske håbet på noget andet.

Tak!  mvh Jørgen Carlsen

PS: Jeg ved ikke, hvordan jeg skal lukke denne tråd. Hjælp!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2015 - 13:32 #4
Velbekomme.

Der skal være oprettet et "Svar", for at du kan tildele point. Peddis og mine poster var lavet som "Kommentar". Da du selv har oprettet et svar og accepteret det, kan andre ikke længere oprette et svar.

Den almindelige fremgangsmåde i dette forum er at bede den/de personer, som har hjulpet dig, om at lægge et svar. Så kan du tildele pointene.

Du kan finde vejledning her:
http://www.eksperten.dk/faq