Avatar billede stanislavsky Praktikant
07. januar 2015 - 21:24 Der er 1 løsning

Udtræk fra kampe i superligaen.

Jeg har behov for et udtræk af samtlige kampe fra superligaen pr. en bestemt dato.
Jeg ønsker at se de 2 seneste kampe for hvert hold i ligaen:

tabellen ser således ud.

DATO          HJEMMEHOLD    UDEHOLD    MÅL_HJEMMEHOLD    MÅL_UDEHOLD

eks. pr. 21-4-2013

10-4-2013    OB              Brøndby    1                2
15-4-2013    FCK            OB        1                0
20-4-2013    OB              Silkeborg  3                1
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 22:52 #1
Noget i denne stil:

select Dato, Hjmmehold, Udehold, Mål_hjemmehold, Mål_udehold
from (
select s1.*, row_number() over(partition by Hold order by Dato desc) Nr
from (
select Dato, Hjmmehold, Udehold, Mål_hjemmehold, Mål_udehold
,Hjemmehold Hold
from Tabel
union all
select Dato, Hjmmehold, Udehold, Mål_hjemmehold, Mål_udehold
,Udehold Hold
from Tabel
) s1
) s2
where Nr <= 2