Avatar billede D_Menace Nybegynder
04. januar 2015 - 21:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere usb printer

Hej Eksperten.dk

jeg kan ikke installere min lexmark z515 via USB - alt andet bliver installeret med det samme, men lige netop printeren vil usb portene slet ikke kendes ved....den registrere at der bliver sat hardware i porten, men den siger at enheden ikke kunne genkendes.
Jeg har prøvet at skifte usb kabel, men det er ikke her fejlen ligger.

Jeg har prøvet at slette øjebliksbillederne fra enhedshåndtering og der havde jeg "hul igennem" et kort øjeblik, før den besluttede sig til ikke at ville genkende printeren alligevel.

Har nogen idé om hvad der kan være galt?

Pft.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 21:17 #1
Hej og velkommen til.

Har du installeret en driver til enheden?

Er den driver installeret FØR du monterer printeren i usb stikket?

Ved der er flere printer mærker hvor driver skal installeres, før printer fysisk tilsluttes pc.
Det står i din manual til printer lige hvordan det skal gøres.
Avatar billede D_Menace Nybegynder
04. januar 2015 - 21:30 #2
Tak :)

Jeg har forsøgt at finde en driver til den på Lexmark, men den vil hele tiden have at jeg forbinder printeren, så jeg kan ikke rigtig komme videre.....skulle måske lige tilføje, at maskinen er en refurbished vista business 64 bit maksine...altså købt brugt og den installations cd jeg har er til 32 bit, så det vil den ikke gå med til.....
Avatar billede kurtba Ekspert
05. januar 2015 - 00:50 #3
Her er driveren til Vista 64 bit
http://support.lexmark.com/index?page=product&segment=SUPPORT&productCode=LEXMARK_Z515&locale=en&userlocale=EN#2

Men det er ikke godt, at den har været sat til uden drivere, idet den så typisk at installere noget standard og ikke vil slippe det igen. Så derfor vil jeg foreslå, at du i enhedshåndtering fjerner alle usb portene. Herefter genstarter du pc.en og så installerer den automatisk portene igen, men nu hænger der ikke noget fra tidligere installationer på dem.
Installer herefter driveren og først nu må du så tilslutte printeren. Det er muligt, at den fortæller dig under installationen af driveren, at nu må du tilslutte den.
Så burde det virke.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2015 - 12:00 #5
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2015 - 14:14 #6
Prøv lige den lette - find et andet USB-kabel, og se om det skulle være det, der er defekt. Det er set før med samme symptomer...
Avatar billede D_Menace Nybegynder
06. januar 2015 - 00:09 #7
Tak for alle Jeres svar det er helt overvældende.

Inden jeg sletter nogen USB porte, skal jeg bare lige være sikker på at det er de rigtige jeg sletter:
Altså alle "Standard Enhanced PCI to USB Host Controller" porte, alle "USB-rodhub" porte og alle "Øjebliks billeder af lager enheder" ikker?...bare så jeg ikke kommer til at slette noget jeg ikke skal.

Jeg har skiftet USB kabel og det er stadig det samme resultat og driverne er også den samme, som jeg har downloaded

Mange tak!
Avatar billede kurtba Ekspert
06. januar 2015 - 01:06 #8
Under pkt. USB controller i enhedshåndtering kan du bare slette alt som ligger derunder. Jeg ved ikke, hvor du ser "øjebliksbilleder af lager enheder". Er det fordi du har noget usb lager tilkoblet? USB controller ligger nederst i Enhedshåndtering.
Alt bliver geninstalleret ved genstart, men der bør ikke sidde nogen usb enheder på, mens den genstarter. Sæt dem først til når den er færdig med at konfigurere usb portene igen.
Avatar billede D_Menace Nybegynder
06. januar 2015 - 01:13 #9
Ok Kurtba...tusind tak jeg prøver....de der øjebliksbilleder får jeg frem når jeg vælger "vis skjulte enheder"...har pillet alt usb fra nu..here goes....:)
Avatar billede D_Menace Nybegynder
06. januar 2015 - 02:04 #10
ok det gik så lige som sidste gang...enheden blev ikke genkendt?...kørte driver software og ventede med at tilslutte printeren til den bad mig om det (ellers vil den ikke gå videre),
og går ikke videre....den kan ikke genkende printeren :(...jeg er i vildrede...har lige fået mulighed for at forsøge at installere printeren på en windows 7 64 bit maskine..ingen reaktion overhovedet på usb porten....selvom der er strøm på printeren...kunne det så hende sig at den er kaput?...jeg mener den er af ældre dato...
Avatar billede D_Menace Nybegynder
06. januar 2015 - 14:04 #11
Jeg vil gerne sige tusind tak for alle Jeres forslag. Dog er jeg nået til den beslutning, da det ikke er lykkedes mig at installere printeren at investerer i en ny.

Da jeg er ny her...ved jeg ikke rigtig hvordan man gør med point givning..?

God dag alle
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 15:40 #12
Kedeligt den ikke lige ville virke for dig.

Jeg skal ikke have point for min hjælp her.
Hvis du vil belønne hjælpere med point, skal du bede om et svar du så herefter kan lukke tråden med.
Hvis der ikke er nogle der vil have point, lukker du bare selv med en af de svar du selv har lukket.
Det er kun svar der kan udløse point, og derfor også grund til at man normalt skriver i kommentar indtil løsningen er nået. Ved godt du har skrevet svar, men det kommer stort set alle nye brugere til, så det skal du ikke være ked af.