Avatar billede Haarby Nybegynder
30. december 2014 - 00:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gratis Antivirus til Windows 8

Hej

er der nogen som kender et ok antivirus program til Windows 8.
jeg glæder mig til og hører fra jer Hilsen Haarby
Avatar billede kurtba Ekspert
30. december 2014 - 01:35 #1
I win 8 er der indbygget Windows defender. Det er gratis. Søg efter det på pc.en. En del har dem ikke aktiveret som default.
Det er det eneste jeg bruger. Ellers vil jeg anbefale Avast i den gratis udgave.
Avatar billede Jhja Seniormester
30. december 2014 - 01:48 #2
Brug den som er indbygget i Win 8, Windows Defender,
eller Avast Free Antivirus,
eller AVG AntiVirus Free,
eller Ad-Aware Free Antivirus +,
eller Avira Free Antivirus.
Avatar billede Jhja Seniormester
30. december 2014 - 01:52 #3
Brug IKKE flere antivirus programmer på samme tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2014 - 12:19 #4
Du kan her se en test af programmerne:
http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/?=

Jeg bruger på min pc Avast free som antivirusprogram.
Beklager der kun er test af de tre gratis programmerne (Avsat,AVG og Defender).
Grunden er nok at lige disse tre er dem der normalt bruges.
Har dog hørt godt om Avira også, men har ikke prøvet programmet.

Enig i #3 da du vil få en sløv pc hvor programmerne konflikter med hinanden. Som supplement til dit antivirus, kan du hvis du vil have ydeligere beskyttelse evt bruge Malwarebytes sammen med antivirusprogrammet. Gør det selv her, og har også brugt det sammen med AVG uden problemer. Du kan også vælge at hente den gratis version, og en gang imellem scanne med den.
https://www.malwarebytes.org/
Avatar billede Haarby Nybegynder
30. december 2014 - 15:28 #5
Jeg kan bare ikke se at AVG "som jeg ellers har brugt" kan bruges til Windows 8 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2014 - 17:26 #6
Den nævnte test der står i linket er på en Windows 8,1 64 bit. Prøv at tykke på testen (nr 3 øverst)
Avatar billede Haarby Nybegynder
30. december 2014 - 20:13 #7
Mange tak for svaret, der står den går til bla. Windows 8 64 bit. og andre på denne hjemmeside.

http://www.avg.com/dk-en/free-antivirus-download
Avatar billede Haarby Nybegynder
30. december 2014 - 20:18 #8
Jeg vil gerne give "220661" 30 point " med hvordan gør jeg det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 06:52 #9
Hej og tak for det. Det gør du ved at acceptere mit svar her. Godt nytår :-)
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 06:55 #10
Hvis du vælger at installere en anden antivirus end Defender, så gå lige ind i kontrolpanelet og få den deaktiveret.
Installerer du en købeversion hvor der er en firewall med i pakken så tjek at Windows egen firewall er deaktiveret.