Artikel top billede

(Foto: © Fotograf Carsten Andersen / Fotograf Carsten Andersen)

Lukker it-systemerne ned i to uger på grund af implementering: Den bedste måde at sikre, at ingen data går tabt

Sygeforsikring Danmark har lukket helt ned for alle former for henvendelser og digital selvbetjening i forbindelse med en større implementering af et nyt it-system. Nedlukningen kommer dog reelt til kun at ramme meget få af forsikringens 2,7 millioner medlemmer, siger Sygeforsikring Danmarks administrerende direktør Allan Luplau.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om nedlukningen hos Sygeforsikring Danmark.
  • Så mange af forsikringens 2,7 millioner medlemmer vil blive påvirket.
  • Så længe har det nye it-system været undervejs.
781
4 min
Mellem 8. maj og 21. maj er der lukket helt ned for digital selvbetjening, telefonisk henvendelse samt personlige besøg på Sygeforsikring Danmarks lokalkontorer.

Nedlukningen betyder samtidig, at de af Sygeforsikring Danmarks medlemmer, der skal have udbetalt tilskud i perioden, hvor nedlukningen står på, skal vente til efter 21. maj.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

7N's nye ejer sætter næsten hele bestyrelsen på porten: Netcompany-stifter Carsten Gomard ny formand

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Bliver næsten ikke anvendt: Alligevel tvinger Microsoft Region Syddanmark til at betale fuld pris for alle 25.000 medarbejdere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny dansk app skulle hjælpe til boykot af amerikanske varer: Nu er den lukket

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany-direktør: Derfor er det så vigtigt, at vi kommer ud af USA's teknologiske klør

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Statens It har siden 2019 haft en pc med OpenOffice som alternativ til Microsoft – men ingen gider bruge den