Artikel top billede

(Foto: © Fotograf Carsten Andersen / Fotograf Carsten Andersen)

Lukker it-systemerne ned i to uger på grund af implementering: Den bedste måde at sikre, at ingen data går tabt

Sygeforsikring Danmark har lukket helt ned for alle former for henvendelser og digital selvbetjening i forbindelse med en større implementering af et nyt it-system. Nedlukningen kommer dog reelt til kun at ramme meget få af forsikringens 2,7 millioner medlemmer, siger Sygeforsikring Danmarks administrerende direktør Allan Luplau.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om nedlukningen hos Sygeforsikring Danmark.
  • Så mange af forsikringens 2,7 millioner medlemmer vil blive påvirket.
  • Så længe har det nye it-system været undervejs.
781
4 min
Mellem 8. maj og 21. maj er der lukket helt ned for digital selvbetjening, telefonisk henvendelse samt personlige besøg på Sygeforsikring Danmarks lokalkontorer.

Nedlukningen betyder samtidig, at de af Sygeforsikring Danmarks medlemmer, der skal have udbetalt tilskud i perioden, hvor nedlukningen står på, skal vente til efter 21. maj.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Historisk million-bøde får Region Syddanmarks it-direktør til at efterlyse nye GDPR-retningslinjer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ser med 'stor alvor' på problemer med vand, varme og manglende kontrol i politiets datacenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brugere rammes af Microsoft-fejl: M365-produkter er på mystisk vis blevet deaktiveret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Overblik: Danske it-selskaber strømmer ind mod den centrale storby - og det handler ikke om penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tivoli søger ny CIO: Kenneth Hartvig stopper efter tre år på posten