Jeg var med til at bygge sikkerhedsfirmaet Bullguard sammen med blandt andet Theis Søndergaard og Morten Lund.
Morten var virkeligt en dynamo og en interessant karakter, og jeg lærte utroligt meget i den tid.
Vi brugte blandt andet viral markedsføring, før nogen overhovedet vidste, hvad det var. Det var før Facebook, før YouTube, ja før noget som helst.
Vi lavede tre virale film, og det var eddermame sjovt. I vores første film bliver en nøgen og dengang helt ukendt Pilou Asbæk bidt i de ædlere dele af en bidsk hund.
En af de andre videoer cirkulerer stadigvæk, og det er en video med en indbrudstyv, der vil kaste en sten gennem en rude, men ender med at få den tilbage i hovedet. Jeg har set den på amerikansk tv, hvor de tror, at det er en ægte optagelse. Men det er det ikke. For tyven har min sweater på, og jeg var on-location, da den blev optaget oppe i Hellerup.
Jeg var kun involveret en lille smule i de film, så jeg vil ikke tage meget kredit for det. For det er en fyr, der hedder Balder Olrik, der står bag, og han er fantastisk dygtig. Han kørte hele processen, og det var ham der optimerede filmene og det hele.
Det er svært at måle betydningen af den slags, men jeg tror helt sikkert, at det betød noget for vores brand.
Men det betød endnu mere for Balder og de andre, der lavede filmen. De tre film blev så store hits, at de på baggrund af den oplevelse stiftede deres eget firma, GoViral, som i 2011 blev solgt til AOL for en halv milliard kroner.
Heini Zachariassen, administrerende direktør for vin-appen Vivino, som han i 2009 stiftede sammen med Theis Søndergaard.