Artikel top billede

Datatilsynet øger GDPR-kontrollen med ny strategi: Første del bliver spørgeskema med 100 spørgsmål

Det danske Datatilsyn er på vej med en ny data- og risikobaseret strategi i tre faser. Den første bliver et skema med op mod 100 spørgsmål, som virksomheder og myndigheder skal besvare. "Tilsynsmodellen har et element af stikprøvekontrol og er opbygget som en tragt," siger tilsynschef Frederik Siegumfeldt.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indsigt i det nye tilsynskoncept og spørgeskema Datatilsynet lancerer
  • Se illustrationen af Datatilsynets nye tilsynskoncept med tre faser
  • Indblik i hvilke typer spørgsmål Datatilsynet vil stille
  • Hvad målet er med det nye tilsynskoncept
771
4 min
Datatilsynet lancerer onsdag en helt ny data- og risikobaseret strategi, der skal føre til en langt bedre udnyttelse af tilsynets ressourcer.

Strategien har fået navnet 'Tilsyn med effekt', og med den åbner Datatilsynet op for et nyt koncept, hvor der blandt andet skal sendes spørgeskemaer ud til virksomheder og offentlige myndigheder.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Norlys’ overtagelse af Ewiis fibernet-forretning trækker ud: Ventes først på plads til sommer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen vil indføre aldersgrænse for brug af sociale medier i Danmark

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ifølge USA udgør Rusland pludselig ikke længere nogen cyber-trussel: Dubex-direktør Jacob Herbst er bekymret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Datoen sat for Region Syddanmarks kæmpe GDPR-sag i Vestre Landsret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

EU slår fast: Forbudt uden videre at overlade alle beslutninger til algoritmer - sådan skal reglerne forståes


White paper
TIDSBEGRÆNSET KAMPAGNE: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner GRATIS.