- Læs den korte dialog mellem Computerworld og EG om, hvorfor leverandøren skulle bruge ni måneder på at slette et dokument
- Sådan forholder Høje-Taastrup Kommune sig til processen med EG
- Se forløbet i sagen
Sagen begynder, da en borger i begyndelsen af maj 2018 beder kommunen om at få slettet sin patientjournal, som Rigshospitalet ved en fejl har sendt til Høje-Taastrup Kommune.
Et par måneder senere tager kommunen affære og henvender sig i slutningen af marts 2019 til sin it-leverandør EG med håbet om, at patientjournalen bliver fjernet og sagen kan lægges bort.
Så let skal det dog ikke gå.
For det er først ni måneder efter kommunens henvendelse, og først efter at kommunens borgerrådgivning har lagt pres på EG, at dokumentet 30. april bliver slettet af EG.
Du kan læse mere om sagen her: Kommune i alvorligt GDPR-brud: Brugte næsten et år på at slette patientjournal
Computerworld ringede derfor op til EG for at få en forklaring på, hvorfor der skulle gå ni måneder, før it-leverandøren så sig i stand til at slette det pågældende dokument.
Sådan gik det.