Da Corona brød ud i Kina lukkede landet ned overalt. Størstedelen af vores butikker blev lukket og slukket.
Nu kan vi se at butikkerne begynder at åbne i Kina igen. Det vi bruger tid og kræfter på nu er at sikre, at vi kommer i gang på en god måde.
Det, vi var interesserede i at lære, da Kina åbnede, var hvordan vi hurtigt fik folk ind i butikkerne.
I butikkerne kigger vi på hvordan de skal indrettes. Skal vi give mere plads? For der er jo ingen af os der ønske at stå lige i nakken af hinanden for at få lov til at købe et produkt - uanset om det er Pandora eller andet.
Det er de læringer, som vi nu har fået. For vi bliver nødt til at tilbyde en service, hvor der ikke står 100 kunder i en butik, men at de kommer ind styret. Så de er trygge ved at være der - og vi kan ekspedere dem hurtigt.
Samtidig skal vi kigge på, hvordan vi styrer inflow. Kan vi på en eller anden måde lave aftaler online om, at du ankommer på et bestemt tidspunkt? Så ved vi allerede, hvad det er for produkter, som du gerne vil kigge på og så har vi det klar.
Der var også en læring fra Kina, at vi ville have haft gavn af en form for køstyring for at få kunder tilbage i butikkerne - og også at indrette butikkerne anderledes med mere plads.
Det er vi faktisk i gang med at line op. Så teknologien er der. Det tester vi af i USA i fire-fem butikker over de næste fire uger.
Vi kigger på eksisterende teknologier. Vi ved godt at det måske ikke er holdbart i længden, men lige nu og her bliver vi nødt til at gøre noget for at levere den rigtige kundeoplevelse. Den kundeoplevelse der trækker folk ind i butikkerne igen.
Så kan det godt være, at der er noget teknologigæld bagefter, men lige nu kan vi gøre rigtigt meget - og vi kan gøre det hurtigt.
Peter Cabello Holmberg
CIO & SVP hos Pandora