Vi lytter ikke til folks mikrofoner - dels fordi vi tager folks privatliv meget seriøst, og det dermed ville være creepy at gøre, dels fordi det mange steder er ulovligt.
Det ville også være teknisk vanskeligt at gøre på en måde, der ikke brugte folks data og batteri meget hurtigt.
Den ene måde ville være at processere det og prøve at regne ud, hvad du sagde. Den anden ville være at sende en rå datastrøm af lyd til en server. Begge metoder ville hurtigt bruge din data op og være meget synligt.
Så der er også gode tekniske grunde til, at vi ikke gør det.
Men det er nu ikke derfor. Det er fordi, at det er creepy.
Jeg kan kategorisk afvise, at vi lytter til folks mikrofoner - det er en af mange myter om, hvordan reklamer virker på Facebook.
En af de bedste måder at få indsigt i, hvad baggrunden rent faktisk er, er ved at klikke på menuen 'hvorfor ser jeg dette?' i hjørnet af en reklamen for at få at vide, hvorfor du ser netop den reklame.
Allan Mertner, udviklingsdirektør hos Facebook i London