Artikel top billede

Peter Winther-Schmidt, administrerende direktør for DXC Technology i Danmark, har et mål om, at selskabets kundeportefølje skal være ligeligt fordelt mellem offentlige og private kunder. I dag udgør de offentlige kunder omkring 80 procent. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Ny barsk DXC-boss skal vende selskabets massive vækstkrise: Han fyrede alle de dårligste sælgere i hele Norden

Interview: Peter Winther-Schmidt er manden, der skal vende den mangeårige vækstkrise hos mastodonten DXC Technology. For at nå det mål har den nye administrerende direktør for Danmark måttet tage drastiske midler i brug: "Vi tog de sælgere ud, der ikke kunne sælge."

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvor slemt det står til hos DXC Technology i Danmark
  • Få indsigt i den store plan der skal vende skuden
  • Læs hvorfor det var nødvendigt at fyre størstedelen af selskabets nordiske sælgere
  • Find ud af hvad målsætningen er for det kommende år
  • Se hvilke kunder selskabet satser på fremover
1.641
8:15 min
1. oktober.

På den dato kan Peter Winther-Schmidt fejre seks måneders jubilæum som øverste chef for DXC Technology i Danmark, men der er endnu ikke meget at fejre for den danske del af den globale it-leverandør, der 1. april 2017 opslugte CSC.

Med overtagelsen af CSC fulgte nemlig en tirade af offentlige it-skandaler i Danmark siden årtusindeskiftet, hvilket har bidraget til en massiv vækstkrise, hvor selskabets omsætning er blevet næsten halveret over en femårig periode.

Samtidig har selskabet på blot tre år tabt mere end 1,5 milliarder kroner.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter