Artikel top billede

Peter Schleidt står i spidsen for et it-budget på 1,2 milliarder kroner i Jyske Bank: "Der kommer til at ske enormt meget i branchen, og teknologien bliver helt afgørende"

Interview: Peter Schleidt står i spidsen for al digitalisering i Jyske Bank, der med et it-budget på 1,2 milliarder kroner for alvor kan gøre en forskel på området. Men selv med et så stort budget skal der fokuseres. Og tænkes i nye baner. "Der sker noget på digitaliseringsfronten alle steder i Jyske Bank," siger direktøren.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvad Peter Schleidt ser som sine vigtigste opgaver på digitaliseringsfronten i Jyske Bank
  • Hvorfor det rent konkurrencemæssigt er vigtigt at være first mover
  • Relationen mellem bank og kunde på de digitale platforme
1.540
7:45 min
Open banking, Persondataforordningen og et stærkt regulativt pres udfordrer banksektoren.

Det mærkes hos en Jyske Bank, der med Peter Schleidt i spidsen for den digitale udvikling satser benhårdt på at være i front med digitale løsninger, trods eksterne krav, et begrænset budget og ny konkurrence fra internationale tech-giganter og små fintech-startups.  

Da Peter Schleidt kom til Jyske Bank i sensommeren 2017, havde han allerede et godt kendskab til banken.

I året op til ansættelse havde han nemlig bestridt en bestyrelsespost i banken.

Han vidste således en del om den kultur, han skulle være en del af, og med en lang karriere med topposter i blandt andet Danske Bank og TDC var der lagt op til et interessant match mellem en lidt anderledes bank og en innovativ bankdirektør med CIO-baggrund.

”Der sker noget på digitaliseringsfronten alle steder i Jyske Bank," siger han.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter