"Den store forskel på at arbejde med softwareudvikling i dag og førhen er vel, at jeg eksempelvis ikke behøver at ringe til en eller anden og spørge, hvorfor den der maskine kører på halv CPU, eller hvorfor der ikke er et link imellem to computere.
Jeg behøver heller ikke at bekymre mig om, at jeg skal monitorere det her interface og holde øje med, om det nu kører, som det skal, eller om disken er ved at være fuld.
Alt det her ’janitor-arbejde’ føler jeg, at vi klarer lettere nu.
Dermed kan man fokusere på det, der er rigtig sjovt; det er at bygge med de her legoklodser, som man kalder det. Der skal selvfølgelig stadig skrives kode, der kan binde det hele sammen, men det er kun blevet lettere.
Førhen skulle der skrives rigtig mange linjers kode, og du skulle kunne håndtere et helt system på én gang.
Jeg kan huske, at da jeg var i Cybercity, snakkede vi meget om, at vi kunne fikse tingene med jern og skalere det op på den måde.
Det er ikke noget, man tænker over mere. I dag kan du jo bare sætte auto-skalering på dine services."
Henrik Loop, CTO i Blockbuster.