Time Magazine og Smart Partner udarbejder hvert år en liste over de mest interessante nye virksomheder i USA.
Da jeg i år 1999 var med til at grundlægge Aston Group, blev vi placeret som nummer 17 på den liste. Så jeg var en tur i Californien, hvor jeg fik en statuette og en mærkat, som jeg stadig har stående derhjemme.
Den grundlæggende ide i Aston var at samle konsulenthuse, der rådgav og solgte software - især indenfor Navision-området kunne vi samle partnere i forskellige lande, så vi kunne levere globale løsninger. Det eksisterede ikke på det tidspunkt, men i dag er der mange, der kan det samme.
Det var ret crazy at stå der mellem alle mulige berømtheder, og det var ret sjovt, at noget så skørt, som det vi lavede, kunne være med i det selskab. Der var en stort dommerpanel, og så vidt jeg husker var Steve Jobs også med.
Så sent som har i januar måned spiste jeg middag med vores daværende amerikanske direktør, George Brown, samt Bjarne Søballe, som var ham, der havde det internationale netværk i USA.
Dengang havde vi 500 mand i USA. Det var i 2000 - lige før it-boblen brast.
I 2001 havde vi så gjort klar til en børsnotering af Aston, hvor vores rådgivere og corporate finance-bankerne Carnegie og Enskilda regnede med, at vi kunne hente 1,5 milliarder dollar.
Men så var der desværre to flyvere, der baldrede ind i nogle bygninger i New York. Og pludselig kunne intet lade sig gøre.
Timing is everything.
Peter Warnøe, it-investor, CEO, Oyster Invest