Boomtown, der er TDC's koncept for computerspil på internettet og på netcaféer, bliver nu præsenteret for unge i Frankrig. Boomtown har indgået et samarbejde med den franske tv-station Gameone, der ejes af tv-kanalen MTV og spilproducenten Atari og er den tredje mest sete tv-station blandt de 15-24-årige i Frankrig.
Når samarbejdet træder i kraft til sommer, vil der dagligt blive reklameret for Boomtown på Gameone, hvor seerne vil blive henvist til spil-universet på Boomtowns hjemmeside. Det danske firma stiller teknologien til rådighed på en fransk udgave af den eksisterende side, hvor de besøgende vil finde samme mulighed for gratis spil eller betalt medlemskab som på den danske del. Til gengæld har Boomtown ikke aktuelle planer om at åbne fysiske netcaféer i Frankrig.
»MTV henvendte sig til os i november sidste år, da de søgte en interaktiv samarbejdspartner. Det er for os en forrygende chance for at blive præsenteret for Gameones 500.000 ugentlige seere, hvoraf de fleste netop er i vores målgruppe - og for at nå ud til et bredere internationalt publikum,« siger Boomtowns salgsdirektør, Jens Østerby, til ComON.
Ifølge Jens Østerby har Boomtown ikke aktuelle planer om yderligere internationale aftaler.
»Partnerskabet med Gameone kan udvikle sig med tiden, og vi har blandt andet leget med idéen om, at lave en Boomtown-café i Frankrig, der samtidig kan virke som tv-studie for Gameone. Samtidig er jeg også meget åben overfor andre partnerskaber,« siger han.
Boomtown blev i juni 2003 skilt ud fra TDC som et selvstændigt selskab og har i dag fire netcaféer i Danmark og franchise-cafeer i Schweiz og i Mellemøsten. Firmaets danske hjemmeside har 108.000 abonnenter, hvoraf under ti procent er betalende medlemmer.