I andet halvår af 2005 blev produktionen af LCD-tv endnu større end forventet blandt analytikere, der nu har måttet opskrive prognosen for de kommende års produktionsniveau.
Ifølge iSupply blev der sendt omkring 20 millioner LCD-fjernsyn på markedet i 2005. I 2009 regner iSupply med at nye og mere effektive fabrikker har nået det firedobbelte af dagens niveau og til den tid vil distribuere over 75 millioner af de flade fjernsynsapparater.
Alene i tredje kvartal sidste år blev der sendt 5,2 millioner LCD-fjernsyn ud af fabrikkerne. Det var en stigning på næsten 30 procent i forhold til det foregående kvartal og en 136 procents stigning i forhold til tredje kvartal året før.
To faktorer har i forening skabt større accept af LCD-tv hos verdens forbrugere, nemlig faldende priser og bedre billedkvalitet.
På verdensplan er Sony den producent, som er gået mest frem. Sony havde i tredje kvartal held til at fordoble sine markedsandele til 11 procent og dermed lande på en samlet tredjeplads. Nummer et blandt LCD-tv-producenterne er fortsat Sharp med 20,5 procent fulgt af Philips med 11,8 producent. Samsung er nummer fire med 10 procent, mens LG indtager femtepladsen med 7,8 procent.