Microsoft søger nu andre veje for at sælge deres produkter. Producenten, der altid har fået selvstændige forhandlere til at sælge sine produkter arbejder nu detaljeret med at udvikle et koncept med egne butikker. Det skriver britiske The Register.
Den tidligere Wal-Mart-direktør David Porter er blevet ansat som corporate vice president for detailbutikker. Han skal definere beliggenhed, tidsplaner og andre detaljer for en kæde af butikker. Han starter i sit nye job på mandag. ´
Ifølge Microsoft skal David Porter »skabe større engagement« med kunderne, og skal supplere Microsofts nuværende arbejde med nuværende partnere.
Microsofts nye butiksdirektør er en veteran fra supermarkedskæden Wal-Mart, hvor han var i 25 år. Wal-Mart er kendt for at være verdens største supermarkedskæde med store varehuse, hvor detailkunder kan købe alt mellem himmel og jord til discountpriser. Hos Wal-Mart stod David Porter stod i spidsen for blandt andet merchandising, in-store operations og informationsteknologi. Her var han ifølge The Register et »strategisk punkt for indflydelse på Wal-Marts forretning« og var i sin sidste stilling merchandisingchef for underholdning.