500 nye kunder om ugen de første ti uger. Interessen for Dansk Kabel TVs ip-telefoni har
været enorm siden lanceringen i slutningen af september. Mere end 5.000 familier er således sprunget med på den nye teknologi, hvor de har fri taletid til næsten alle fastnettelefonnumre i Danmark for blot 119 kr. om måneden.
»For langt de fleste betyder et skift til vores ip-telefoni en markant lavere telefonregning,
end familien er vant til i dag. De fleste har også fundet ud af, at kvaliteten er den samme
som på fastnettelefonerne, og så er det efterhånden svært at sige nej til ip-telefoni, « siger
økonomidirektør Thomas Hougaard fra Dansk Kabel TV, der er et datterselskab af TDC Kabel TV.
Ip-telefoni foregår som bekendt for de fleste over internettet. Men det er ikke nødvendigt at købe nye telefoner eller skifte telefonnummer, når man skifter. Dansk Kabel TVs løsning bygger på den såkaldte PacketCable-standard. Den sikrer, at der altid er nok båndbredde nok til at samtalen kan gennemføres. Desuden får kunderne ekstra båndbredde, når telefonen er i brug. Det sikrer, at en telefonsamtale ikke tager båndbredde fra andre familiemedlemmer, der bruger internettet.
Udover succesen for ip-telefonien, kan Dansk Kabel TV fejre, at selskabet for nyligt rundede
kunde bredbåndskunde nummer 50.000, og dermed fastholder position som landets tredjestørste
udbyder af bredbånd.