Artikel top billede

B&O kritiker: Nyt tv er gudesmukt

Den tidligere direktør i B&O Lars Kirstein har flere gange kritiseret sin gamle arbejdsgiver, men han mener, at det nye tv rammer helt rigtigt.

Lanceringen af B&Os nye tv Beovison 10 deler for alvor vandene. Flere kritikere mener, at det er "for lidt - for sent" til at redde Struer virksomheden fra et fuldstændigt kollaps. Men den tidligere direktør for nordiske markeder Lars Kirstein er begejstret.

"BeoVison 10 bliver en succes. Koncept er gudesmukt, prisen er god, og det er et produkt, som rigtig mange eksisterende B&O kunder må eje, og mange potentielle B&O-kunder har ventet på," skriver han til ComOn i en mail fra USA.

B&O er i enorme vanskeligheder. Regnskab efter regnskab har vist underskud og faldende omsætning. Der har været flere fyringsrunder og en større aktieemission for at få penge i kassen. Lars Kirstein mener, at B&O mangler et relativt billgt tv, der kan få B&O ind i dagligstuen, så folk igen opdager, hvor lækkert B&O er. Tidligere i år kritiserede han B&O i kraftige vendinger på sin blog.

"Teknologisk er konkurrenterne foran B&O - ofte med fokus på andre teknologiområder, som B&O lidt arrogant vælger at se bort fra under sloganet - 'Vi ved bedre og træffer den beslutning for forbrugeren'," skrev han.

Men med det nye tv, mener han, at B&O er ved at genfinde sig selv.

"Jeg er meget begejstret for BeoVision 10 og finder både konceptet, det teknologiske niveau, designet samt prisen meget tilfredsstillende.
Og fokus på lyd er helt korrekt. Lyden er ofte en lige så stor en del af den samlede filmoplevelse – uden god lyd får man en ”flad” filmoplevelse. Det er filmens 3. dimension. Og B&O vælger så at integrere denne ”dimension” fra starten for at sikre, at kunden får den ultimative oplevelse foran sit B&O-TV. BeoVision 10 er helt klart også et afgørende TV-koncept for B&O, og lanceringen kommer tidsmæssigt korrekt til at indsalget til butikkerne og de første kunder kan have en positiv effekt på 2. kvartal og en stigende efterspørgsel vil så påvirke både 3. og 4. kvartal positivt," skriver Lars Kirstein til ComOn.

Beovision er prissat til 43.495 kroner. Der er dog en række ekstraudgifter. Der følger hverken fod eller vægbeslag med i prisen. Vægbeslaget koster 2.400 kroner mens foden koster 5.500 kroner. Hertil kommer, at det koster 6.500 kroner, hvis man vil have skærmen med antirefleks glas. Hvis man ikke vælger det, så vil skærmen spejle omgivelserne og forstyrre tv-oplevelsen. Derfor skal man regne med en pris på mindst 52.395 kroner. Der er 8.900 kroner mere end den opgivne pris.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. marts 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere