Teleselskabet Sonofon blander sig nu i lavprismarkedet for mobiltelefoni. I går lancerede selskabet sit nye koncept Selvhenter.dk, der skal hjælpe Sonofon med at erobre kunder fra de øvrige lavprisselskaber.
»Vi har store forventninger til Selvhenter.dk. Interessen for produktet har været enorm, og alene inden for de seneste uger har vi modtaget tusindvis af bestillinger, endnu før Selvhenter.dk blev lanceret,« siger Steen Jespersen, direktør Salg & Marketing, Sonofon.
Sonofon har hentet inspiration til konceptet hos konkurrenten Telmore. Lige som Telmores tjeneste er Selvhenter.dk fuldstændigt internet-baseret, dvs. at man opretter og administrerer sin konto via nettet, ligesom taletid "fyldes op" via hjemmesiden. Også priserne har Sonofon kopieret direkte fra Telmore: 0 kr. i abonnement, 1 kr. pr. minut og 20 øre pr. SMS.
»Der er ingen tvivl om, at danskerne er klar til at betjene sig selv via internettet, og derfor skal vi som Danmarks næststørste mobiloperatør naturligvis også tilbyde netbaseret telefoni,« siger Steen Jespersen.
For at kunne benytte sig af det nye abonnement, skal kunderne have mobiltelefon i forvejen.