Google ind i spilreklamer

Google vil for 23 millioner dollars købe amerikanske Adscape, der sælger reklamer i computerspil.

Reklamer i computerspil er et voksende marked, som Google vil ind på. Derfor vil søgegiganten købe det amerikanske firma Adscape, der leverer reklamer til computerspil.

Adscape blev grundlagt i San Francisco for godt et år siden. Google vil betale 23 millioner dollars, over 130 millioner kroner, for at anskaffe sig Adscape.

Rygter om handlen har svirret i næsten en måned, men den skulle være på plads nu, selv om den ikke er afsluttet.

Googles køb af Adscape ses som en forberedelse til en krig på spilreklamer, som ventes at være på vej. Konkurrenten Microsoft købte sidste år på lignende vis firmaet Massive for hele 200 millioner dollars, mere end 1,1 milliarder kroner. Massive leverer ligeledes reklamer i computerspil.

Adscape er dog ikke den store spiller på markedet, hvilket fører til uenighed om købets betydning. Nogle kilder vurderer over for it-siden Red Herring, at købet blot kan give Google nogle interessante muligheder på markedet, da der er store forskellige mellem Googles egne tekstbaserede reklamer og reklamer i computerspil.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere