Reklamer i computerspil er et voksende marked, som Google vil ind på. Derfor vil søgegiganten købe det amerikanske firma Adscape, der leverer reklamer til computerspil.
Adscape blev grundlagt i San Francisco for godt et år siden. Google vil betale 23 millioner dollars, over 130 millioner kroner, for at anskaffe sig Adscape.
Rygter om handlen har svirret i næsten en måned, men den skulle være på plads nu, selv om den ikke er afsluttet.
Googles køb af Adscape ses som en forberedelse til en krig på spilreklamer, som ventes at være på vej. Konkurrenten Microsoft købte sidste år på lignende vis firmaet Massive for hele 200 millioner dollars, mere end 1,1 milliarder kroner. Massive leverer ligeledes reklamer i computerspil.
Adscape er dog ikke den store spiller på markedet, hvilket fører til uenighed om købets betydning. Nogle kilder vurderer over for it-siden Red Herring, at købet blot kan give Google nogle interessante muligheder på markedet, da der er store forskellige mellem Googles egne tekstbaserede reklamer og reklamer i computerspil.