Her er reklamen der skal få folk til at glemme Google

Microsoft satser en halv milliard på reklame-kampagne for Bing

Begrebet "at google noget" er efterhånden indarbejdet i selv de mindste sprog verden over. Og når selv sønderjyder og sydamerikanske indianerstammer nævner begrebet i flæng som synonym for internetsøgninger, synes opgaven at udkonkurrere Google at være en ganske betragtelig udfordring.

Ikke desto mindre er det, hvad Microsoft har sat sig for med Bing.

Til opgaven er der ifølge Cnet afsat mellem 80 og 100 millioner dollars - svarende til en halv milliard kroner - i tv-reklame-budgetter.

Microsoft vil nemlig angribe den gængse opfattelse om, at søgning er lig med Google, med sin mest pædagogiske overtale-teknik.

Microsoft-kampagnen startede i går onsdag og indebar denne tv-reklame.

(Husker man Microsofts Vista-reklamer vil man vide, at overtalelsespædagogik er en udfordrende opgave for selskabet, uanset om det har råd til eksponeringer en masse).

Bing har fået foreløbig ros for måden, søgemaskinen løser den vanskelige opgave at konkurrere mod gigantiske Google.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere