Begrebet "at google noget" er efterhånden indarbejdet i selv de mindste sprog verden over. Og når selv sønderjyder og sydamerikanske indianerstammer nævner begrebet i flæng som synonym for internetsøgninger, synes opgaven at udkonkurrere Google at være en ganske betragtelig udfordring.
Ikke desto mindre er det, hvad Microsoft har sat sig for med Bing.
Til opgaven er der ifølge Cnet afsat mellem 80 og 100 millioner dollars - svarende til en halv milliard kroner - i tv-reklame-budgetter.
Microsoft vil nemlig angribe den gængse opfattelse om, at søgning er lig med Google, med sin mest pædagogiske overtale-teknik.
Microsoft-kampagnen startede i går onsdag og indebar denne tv-reklame.
(Husker man Microsofts Vista-reklamer vil man vide, at overtalelsespædagogik er en udfordrende opgave for selskabet, uanset om det har råd til eksponeringer en masse).
Bing har fået foreløbig ros for måden, søgemaskinen løser den vanskelige opgave at konkurrere mod gigantiske Google.