Tablet-pc'en iPad er blevet en kæmpe succes. Alligevel tvivler Dell på, at iPad'en kan klare sig i virksomheder. Det siger Dells globale marketingchef, Andy Lark.
"Jeg kunne ikke være mere lykkelig over, at Apple har skabt et marked og opbygget en stor entusiasme, men på længere sigt er det åbne, funktionsdygtige og billige produkter, som vil vinde, ikke lukkede, dyre og leverandørejede produkter. Apple har gjort et virkeligt flot stykke arbejde, og de har et fantastisk produkt, men deres udfordring er, at Android allerede er ved at overhale dem," siger Andy Lark til CIO Australia.
Et af argumenterne er, at iPad ganske enkelt koster alt for meget for virksomhederne.
"Apple er fantastisk, hvis du bor på en ø og har masser af penge. Det er ikke så fantastisk, hvis du skal overleve i en åben virksomhed, hvor simple ting hurtigt bliver meget komplekse," siger han.
Dell-chefen mener, at firmaet har en anden tilgang til tablet-pc'er, som egner sig bedre til virksomheders behov.
"Vi har taget en meget velovervejet tilgang til tablet-pc'er, eftersom størstedelen af vores forretning ikke ligger på forbruger-området," siger Andy Lark.
"Vores strategi er multi-OS. Vi satser både på Windows 7 og Android Honeycomb, og vi er virkelig glade for at kunne give folk det valg."