Chat med dine kunder på sociale netværk

Systemer til at holde styr på kunderne kan drage fordel af sociale netværk. De sociale netværk kan give dig værdifuld viden om, hvad dine kunder og kontaktpersoner foretager sig. Se her, hvordan du kan få twitter-feeds ind i dit CRM-system.

Artikel top billede

Som Business Center tidligere har beskrevet, så findes der onlinesystemer som eksempelvis Dynamics CRM, der kan hjælpe dig med at få styr på dine kunder, service og salg.

SugarCRM er, som navnet antyder, et andet af de såkaldte Customer Relationship Management-systemer, der anvendes til at holde styr på kundeoplysninger og lignende.

Gratis open source system

Det specielle ved SugarCRM er, at det er et open source produkt. Det betyder, at udviklere har adgang til kildekoden bag systemet, så de løbende kan tilrette programmet. Ofte er open source-programmer også gratis, hvilket som udgangspunkt også er tilfældet med SugarCRM.

Community-versionen SugarCRM er gratis og kan downloades her. Det kræver dog, at du er klar til selv at installere CRM-systemet sammen med PHP, webserver og database på en server.

Derudover findes der to betalbare versioner; Pro og Enterprise.
Her kan du se en oversigt over, hvad de forskellige versioner indeholder. Du kan også prøve denne guide, der vejleder dig om hvilken version, der passer bedst til din virksomhed.

Integration med sociale netværk

SugarCRM gør en del ud af at integrere CRM-systemet med sociale netværk som Twitter, LinkedIn og Facebook. Det giver mulighed for at integrere oplysninger fra de sociale netværk direkte i dit CRM-system.
 
Integrationen med de sociale medier kan være med til at bryde isen og skabe en mere personlig kontakt, da det giver mulighed for dit salgs- og servicepersonale at kommentere på en kontaktpersons seneste opdateringer.
 
Hvis nu din kontaktperson jublede over FCK's seneste sejr eller twittede om familiens seneste tur til Legoland, har du mulighed for at kommentere det.

Salesforce Chatter og Twitter

Chatter er et modul i Salesforces CRM-system, der giver mulighed for at samarbejde med dine kollegaer i realtid. Det minder således om et udbygget chat-system.

Da Chatter er indbygget i CRM-systemet, giver det ud over et almindeligt chat-systems mulighed for realtids kommunikation og deling af filer, mulighed for at se rapporter og data genereret fra CRM-systemet.

Chatter giver mulighed for, at du hurtigt kan udveksle ideer med kollegaer, der måske befinder sig i andre egne af landet eller verden.

Som du kan se i nedenstående video, er der også mulighed for at hive Twitter-feeds fra potentielle eller eksisterende kunder ind i Chatter-systemet, så du på den måde kan få værdifuld information om kundernes ønsker.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S