Claus Bender Mortensen

Medejer, Mortensen Consulting ApS

E-Mail

claus@mortensen-consulting.com

Twitter

@clausbmortensen

Linkedin

Se Claus's LinkedIn profil

Jeg er medejer af konsulentfirmaet Mortensen Consulting ApS, som fokuserer på markedsanalyse og strategi på tele- og it-området og på den stigende indflydelse fra ?Over-the-Top?-aktørerne på begge områder.

 

Tidligere job:

Nordic Director, Custom Solutions, YouGov Nordic 2014-2105

Principal/Director, IDC Asia/Pacific, Hong Kong, 2007-2014

Research Manager, IDC Asia/Pacific, Hong Kong, 2004-2007

Analyst/Business Development Manager, Informa Telecoms Group, Hong Kong, 2003-2004

Research Analyst, EMC Database, London, 2002-2003

Fuldmægtig, Telestyrelsen, 1999-2001
3 artikler på Computerworld

Claus Bender Mortensen

10

Teleselskaberne begår en fejl ved at gøre modstand mod Netflix og Google

Klumme: Teleselskaber er ikke de hurtigste i denne verden til at omstille sig, selv om teknologiudviklingen og de såkaldte OTT-selskaber truer deres indtjening alvorligt. Men modstand er ikke den bedste strategi.

16. marts 2017 kl. 09.55 | læs »
22

Er det rimeligt, at teleselskaberne skal hælde milliarder i udbygningen og driften af infrastrukturen, mens Google, Netflix og resten af OTT-udbyderne bare kan skumme fløden?

Klumme: Teleselskaberne har tabt kampen til Netflix og Facebook: Er det virkelig fair, og er der en vej ud af nederlaget? Hvorfor har teleselskaberne så svært ved at hamle op med dem?

27. februar 2017 kl. 09.08 | læs »
10

Den danske teledebat er en rejse tilbage i tiden: Mobildækning og bredbånd til alle fylder alt for meget

Klumme:Danmark er for længst overhalet af andre som foregangsland på teleområdet. Vores forbrugsmønster er gammeldags, og teleselskaberne er ikke innovative. Det kunne et nyt teleforlig måske ændre på. Men teledebatten har et helt skævt fokus.

5. december 2016 kl. 14.51 | læs »