Avatar billede thth-dk Nybegynder
10. december 2014 - 07:59 Der er 5 kommentarer

Excel sheet som Opdatereting af Masterdata - Dropdownliste bruges flere gange på samme Celle.

He alle jer eksperter

Jeg har en opgae i Excel som jeg godt kun ne tænke mig jeres input til.

Jeg skal bruge et Excel ark til noget opdatering/upload af Masterdata til et system, så derfor er det meget vigtigt med akkuratesse omkring data, dvs. stavning osv. - det skal matche nogen værdier i et andet

Jeg har ca. 400 Videoer i rækkerne ned af i rækkerne.

Så har jeg nogen forskellige data i kolonnerne, hvor der er en Job function, hvor der  f.eks. er 1800 forskellige muligheder, så der ville vi gerne have en pre-defineret liste der ligger i et bagvedliggende sheet og som er baggrunden for en dropdown liste - Så er vi sikre på at de mennesker der skal opdatere det bruger de rigtige værdier.

Det sjove kommer så når vi gerne vil have muligheden for at kunne bruge den samme Drop downliste flere gange på den samme celle, så der kommer flere værdier i Cellen, skilt af med et semikolon eller et komma.

Det samme vil vi selvfølgelig gerne kunne gøre på alle kolonnerne.

Nogen forslag ? .? Og har du et hurtigt bud fordi vi er nødt til at finde en løsning

er der nogen de rkan hjælpe og hvis I har lyst så har jeg et Excel ark some  jeg slev har forsøgt at lave løsningen i men der er det ikke som jeg gerne vil have det - Overhovedet.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2014 - 10:13 #1
Måske ville det være en ide at oploade filen eller en model heraf.
Det lyder som en VBA-løsning
Avatar billede thth-dk Nybegynder
10. december 2014 - 10:28 #2
Hej Supertekst

Ville gerne uploade en fil men ved ikke hvordan og hvor

Y
10. december 2014 - 10:34 #3
Opdel inddata og uddata.

Hvis du på en inddata-fane giver mulighed for at vælge et antal elementer til det pågældende felt, kan du altid sætte dem sammen i samme celle på uddata-fanen.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2014 - 13:32 #4
Avatar billede finb Ekspert
10. december 2014 - 14:14 #5
Har du ikke mere nytte af en database ?