Avatar billede bransholm Nybegynder
19. august 2001 - 08:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ang. kategoriseringssystem.

Jeg er ude efter at finde et kategoriseringssystem til jokes, som man f.eks bruger på Jubii Jokes: http://jokes.jubii.dk - Systemet skal kunne:

1. Lave et uvilkårlig antal kategorier.
2. En kategori skal kunne indeholde et uvilkårligt antal jokes.
3. Der skal være en indbygget søgefunktion.
4. Man må også meget gerne kunne vælge om man vil søge i alle eller blot en bestemt kategori.
5. Der skal være plads til udvidelser.
6. Man skal kunne udtrække lister over mest læste joke, nyeste jokes mm..
7. Hvis man kan give hver enkel joke en karakter, så ville det være fint, men det ville være perfekt, hvis man kan slå/tage det af igen. Ud fra dette kan man også lave en topliste over de jokes læserne griner mest af.
8. Systemet skal kunne udvides, og man skal selv kunne vidreudvikle i scriptet.
9. Scriptet skal være freeware (gratis).

Kan du hjælpe? Måske kender du et system, som har det jeg har beskrevet, og måske gør du ikke. Måske finder du bare et script, som lyder til at være perfekt på et site med en samling scripts, som jeg ikke kender. Hvis du kan hjælpe, så bliver jeg rigtig glad :) Med 100 point så regner jeg med et godt svar ;) og det plejer i sgu at være gode til... Kategoriseringssystemet skal bruges på http://www.123Jokes.dk - som er under udvikling, og derfor den primitive side...
Avatar billede mckim Nybegynder
19. august 2001 - 08:35 #1
Kan denne bruges?

Sæt denne kode ind i <head>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
function VisCitat() {
    ArrCitat = new Array(\"Citat nummer 1\", \"Citat nummer 2\", \"Citat nummer 3\", \"Citat nummer 4\", \"Citat nummer 5\", \"Citat nummer 5\")
    var rand1 = (Math.round( (ArrCitat.length-1) * Math.random()) ) ;
    return ArrCitat[rand1]
}
//-->
</SCRIPT>

Og denne der hvor du vil have vitserne:

<font face=\"verdana\" size=\"1\"><script>document.write(VisCitat())</script></font>

Ændre selv til vitser

Hilsen
Kim
Avatar billede mckim Nybegynder
19. august 2001 - 08:36 #2
undskyld jeg så ikke at det var PHP-kategorien :-(
Avatar billede bransholm Nybegynder
19. august 2001 - 08:42 #3
Ja, det skal meget gerne være i php, så det er serveren der laver arbejdet i stederet for browseren.
Avatar billede cat Nybegynder
26. august 2001 - 19:36 #4
Prøv at se nærmere på det link jeg har sendt dig, da jeg har leget lidt med det og kan få det til at pirke i praksis! Held og lykke. Du kan bare sende en email, hvis du har problemmer, men kun hvis du er sikker på at du ikke kan løse det selv...
Avatar billede bransholm Nybegynder
26. august 2001 - 19:40 #5
Jeps! Det virker faktisk... Tak for hjælpen. Jeg kommer dog ikke til at bruge dette system, da jeg nu har besluttet at få lavet det ude i byen for penge.