Avatar billede mrchrisp Nybegynder
18. august 2001 - 21:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Direkte hop fra Rulle Menu valg

I Frontpage 2000, er det lykkedes mig at få listet et ASP database udtræk i en rullemenu. Men som standard skal man klikke på \"Send\" knappen før der sker noget. Er det ikke muligt i Frontpage, at når der vælges et emne/punkt i en rullemenu, så hopper den bare afsted uden klik på send knappen ?, så jeg kan slette \"Send\" og \"Reset\" knapperne

På forhånd Tak
Avatar billede thaufer Nybegynder
18. august 2001 - 21:56 #1
<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function jumpMenu(targ,selObj,restore){
  eval(targ+\".location=\'\"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+\"\'\");
  if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"\">
  <select name=\"select\" onChange=\"jumpMenu(\'parent\',this,0)\">
    <option value=\"dinURL\" selected>menu1</option>
    <option value=\"dinURL\">menu2</option>
    <option value=\"dinURL\">menu3</option>
  </select>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede thaufer Nybegynder
18. august 2001 - 21:57 #2
<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function jumpMenu(targ,selObj,restore){
  eval(targ+\".location=\'\"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+\"\'\");
  if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"\">
  <select name=\"select\" onChange=\"jumpMenu(\'parent\',this,0)\">
    <option value=\"dinURL\" selected>menu1</option>
    <option value=\"dinURL\">menu2</option>
    <option value=\"dinURL\">menu3</option>
    <!-- Indsæt flere her... -->
  </select>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede thaufer Nybegynder
18. august 2001 - 21:58 #3
du kan selvfølgelig godt fjerne form-tagget
Avatar billede thaufer Nybegynder
18. august 2001 - 22:01 #4
når du laver den i frontpage går jeg ud fra at du ikke har så meget kodeerfaring (slå mig ikke ihjel hvis jeg tager fejl...) Så her kommer en gennemgang:
Du skal indsætte:
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function jumpMenu(targ,selObj,restore){
  eval(targ+\".location=\'\"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+\"\'\");
  if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>
i din <HEAD>  </HEAD>
Derefter kan du lave din jumpmenu ved at indsætte nogle <option> og i din <select> lave et JavaScript kald med:
onChange=\"jumpMenu(\'parent\',this,0)\"
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
18. august 2001 - 22:19 #5
thaufer >> Tak for det hurtige svar.
Select\'er den, ud fra den query som menu\'en indeholder eller skal man selv indtaste hver enkelt punkt ?

Som du nok kan regne ud så jeg dit svar, men har ikke nået at prøve det endnu !

Mr.