Avatar billede oernstrup Nybegynder
26. september 2014 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Subform med filter - input fra en anden form

En database med en dynamisk søgefunktion, er lavet så man kan dblclick på en post og få flere oplysninger om den (historik). Den "Form" er lavet så de vigtigste oplysninger fra den første form er angivet på den næste, dog med en Subform nedenunder. Subformen skal helst være låst hele tiden.

Vil gerne at at man kan klikke på en knap, hvis man skal lave en tilføjelse af en post (historik). Den nye post skal tastes i en ny form (for at være mere brugervenlig).

Problem: Jeg kan godt få det til at virke direkte i "Subformen", men jeg får ikke filteret med til den næste "form" (til oprettelse af en ny post). Hvordan gør man det?

- Er forholdsvis ny i Databaser.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2014 - 16:55 #1
you can open the "form" and include the forms filter property

but how are you filtering the first form/sub form?

If your dynamically building an SQL statement then you will also need to do that form the next form.
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 08:22 #2
?
Avatar billede oernstrup Nybegynder
03. oktober 2014 - 15:01 #3
Undskyld det sene svar. Har haft lidt travlt.

Søge funktionen er:
Public Function GetFilter(Optional F As Form) As String

    Dim SQLStr As String
    Dim ctrl As Control

    If F Is Nothing Then Set F = Screen.ActiveForm

    For Each ctrl In F
        Select Case ctrl.Tag
            Case "Tekst"
                If Not Tom(ctrl) Then
                    SQLStr = SQLStr & "[" & Mid(ctrl.Name, 4) & "] = '" & ctrl & "' And "
                End If

Det er taget fra et eksempel jeg har fundet i en anden Database.
Jeg ved ikke meget om det, men det virker som jeg gerne vil have det til.
Avatar billede terry Ekspert
03. oktober 2014 - 15:47 #4
I don't think your showing all of the code.

Is the SQL being used to set the forms filter OR is it used to set the forms records source.

You need to set the same property (filter or record source) in the other form.

BUT looking at this.

"hvis man skal lave en tilføjelse af en post (historik). Den nye post skal tastes i en ny form (for at være mere brugervenlig)"

Why do you need to have a filter on the form if you intend entering a new record?
You will still be able to enter a new record even if it doesn't comply to the previous filter you entered and as soon as its entered it will no longer be visible because of the filter.
Avatar billede oernstrup Nybegynder
09. oktober 2014 - 12:27 #5
I need to filter it cause I whant to have the realtion from the main table record to the subtable.

So Far I have not managed to solve it.
Avatar billede oernstrup Nybegynder
09. oktober 2014 - 13:28 #6
Har fået det til at virke, men får følgende fejl:

A problem occurred a problem while "DB" was communicating with OLE server or ActiveX Control.

Hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede oernstrup Nybegynder
09. oktober 2014 - 14:53 #7
Løsning fundet