Avatar billede madsby Mester
20. august 2014 - 08:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skiftes sprog i Internet Explore

Hvordan skiftes menu sprog i Ie 11?
Jeg har formentlig installeret en engelsk version af Internet Explore og vil gerne have den tilbage på Dansk.
Har forsøgt med at afinstallere Ie 11, og har forsøgt med at gendanne computeren til en gang før Ie 11 blev installeret.
Alligevel kommer der en besked om at installationen ikke kunne gennemføres fordi der findes en nyere version af programmet på computeren.
Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Erdatho Nybegynder
20. august 2014 - 08:56 #1
Hej Madsby

I internetindstillinger er der under fanen generet et menupunkt der hedder sprog. Måske den kan virke

Mvh
Erdatho
Avatar billede Antlars Novice
20. august 2014 - 09:11 #2
Du kan ikke skifte sprog på IE 11. Du skal have den engelske version afinstalleret og så ind med den danske.
Du skriver ikke hvilket system du kører med (Windows 7-8 eller??)
Men her er en vejledning du evt. kan bruge.

http://screensteps.phmetropol.dk/m/13922/l/158502-hvordan-afinstalleres-internet-explorer-11
Avatar billede madsby Mester
20. august 2014 - 14:33 #3
Tak for den flotte vejledning.Jeg kører Windows 7, men det gør vist ingen forskel her.
Jeg kan bare ikke finde nogen steder der står Internet Explore på 11 på listen med de 25 opdateringer, som er kommet d 19 august.
Jeg har fundet IE10 da-DK language Pack fra januar 2014.
Den har jeg fjernet, og så kan jeg konstatere at maskinen automatisk har installeret Ie 9 da-DK language Pack i stedet d 20.08.2014.
Den engelske version er her imidlertid stadig, og jeg får stadig besked om at jeg ikke kan installere, da der er en nyere version.
Kan det tænkes at Ie 11 er gemt i en af de "opdateringer til Windows" som d. 19.?
Avatar billede Antlars Novice
21. august 2014 - 09:07 #4
Jeg kører selv Windows 7.
Når du er inde i opdateringerne, skal du vente til den grønne bjælke foroven er helt færdig med at køre (der er mange flere opdateringer på listen end de 25). Du skal ikke fjerne "language pack", den forsvinder automatisk når du fjerner IE udgaven.
Det er der hvor der står "Windows Internet Explorer 11" du skal fjerne.
-Og rigtigt, den kan selv finde på at "nedgradere" til "Windows Internet Explorer 9", men det fjerner du så også blot.
IE 11 står som en selvstændig opdatering, og nedenunder diverse sprogpakker, men dem behøver du ikke fjerne (forsvinder selv).

  Hvis du selv har downloadet IE 11, så ligger den højst sandsynligt i kontrolpanel - programmer og funktioner.

  Du kan hente IE 10 her. http://www.microsoft.com/da-dk/download/internet-explorer-10-details.aspx

Husk genstart af computeren.

  Her kan du kontrollere hvilken version du kører med:
http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/which-version-am-i-using#ie=ie-10-win-7
Avatar billede madsby Mester
21. august 2014 - 09:10 #5
Hej Antlars

På Windows supportsider har jeg fundet et "Fix-it 50778" Som fjernede den engelske version af Ie 11.
Så kom jeg tilbage til IE 8 på dansk, og den  har jeg opdateret til ie 10. på dansk, så nu kører det.

Vil du lægge et svar, så du kan få dine point?

Med venlig hilsen
Madsby
Avatar billede Antlars Novice
21. august 2014 - 09:21 #6
Fint at du blev "ordentlig kørende" igen.