03. juli 2014 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

set Color-bagground i Jquery vs. Javascript

HEJ

Jeg har et problem med Jquery og en baggrounds farve.

Jeg har en <input type='text' id="id100" value ='' .... >

Hvis jeg i min kode skriver:

(Jeg forudsætter READY funktione ligger over: )

  $('#id100').css.('backgroundcolor','#33ff80');

får inputboksen den nydeligste grønne farve.

Gør jeg følgende:

  var v2 = '33ff80';
  $('#id100').css.('backgroundcolor','#' + v2);

får inputboksen stadig den nydeligste grønne farve.

Men gør jeg nu følgende:

var v1 = 'id100';
  $('#'+v1).css.('backgroundcolor','#33ff80');

får jeg en længere Jquery-udskrift.

og ditto for  ...$('#'+v1).css.('backgroundcolor','#' + v2);

Min form har 32 inputbokse (fordelt på 3 faneblade) så hvordan laver jeg en generel setCOLOR Jquery-rutine baseret på # (id)  ?

altså:  setCOLOR(v1, v2 ) ;  hvor V1 = id på input text box og v2 = color UDEN # .

Kristian
Avatar billede Slater Ekspert
03. juli 2014 - 12:53 #1
Først og fremmest er det lidt mærkeligt, at din kode i starten virker. Det burde den ikke. CSS property'et for baggrundsfarve er background-color, ikke backgroundcolor.

Men ellers burde det virke fint. Du kan sagtens sige
$('#' + variabel) i jQuery. Der må altså være noget andet galt. Hvad får du af fejl?
Avatar billede HBP2 Praktikant
06. juli 2014 - 21:23 #2
Der er flere grunde til at det er mærkeligt at
  $('#id100').css.('backgroundcolor','#33ff80');
virker - for det punktum (.) mellem css og ( hører jo ikke til der.
Vi må antage at kode eksemplerne i spørgsmålet ikke er taget direkte fra et "live" system, men er indtastet manuelt og ikke nødvendigvis har noget tilfælles med det javascript som bruges "live", og det gør det jo håbløst at prøve at gætte på hvad der er galt med javascripten.

Og hvad betyder det at du får "en længere Jquery-udskrift" ? Hvad skriver jQuery ?
06. juli 2014 - 21:39 #3
HEJ,

Det er ca. 1 time siden jeg kom hjem fra en Irlandstur - virkelig skøn tur - det kan jeg anbefale... !

Men det er årsagen til min passivitet. Jeg forventer at jeg aktivt går ind i svar/spørgsmål i morgen . NU vil jeg bare i seng og have lov at drømme videre ... (hehe).

Kristian
07. juli 2014 - 16:11 #4
HEJ,

Indledningsvis:

(jeg går ud fra at I nok kan regne ud at jeg er meget NEWBIE i Jquery ).

HBP2 Skriver:
" Der er flere grunde til at det er mærkeligt at
  $('#id100').css.('backgroundcolor','#33ff80');
virker - for det punktum (.) mellem css og ( hører jo ikke til der.
Vi må antage at kode eksemplerne i spørgsmålet ikke er taget direkte fra et "live" system, men er indtastet manuelt og ikke nødvendigvis har noget tilfælles med det javascript som bruges "live", og det gør det jo håbløst at prøve at gætte på hvad der er galt med javascripten. "

Her må jeg krybe til korset. Det er korrekt at der i teksten er et "." for meget. Det er en SLÅ-fejl. Jeg har siden kopieret denne del (og ikke haft øjnene med mig . !) Min fejl - den burde jeg have set. Og det med at "eksemplet" er indtastet og ikke kopieret fra en "LIVE"-eksemple er (desværre) også rigtigt.

Jeg har nu været inde i min kode og checket. OG JA - (fjolset foran min skærm har set efter som ____ læser bibelen .. Der er et  '.'er lige akkurate på det "rigtige" (læs : forkerte) sted. Rettede syntaksen og kørte. Denne gang virker det (og hver eneste gang),

Jeg lavede det hele en sen nat, så det kan have været det. Men det der så FAKTISK er mærkeligt, er at de første $('#id100').css.('backgroundcolor','#33ff80'); (JO HER ER DER PUNKTUM efter CSS )  viste en grøn baggrundsfarve i Id100. Så derfor har jeg så kørt videre i "god tro", men på en forkert grundbasis.

Har osse prøvet $('#'+v1).css('back....  Den virker også - hvergang.

Og er nu rettet ind - tilbage på sporet. 10000000--> 0000 tak for hjælpen.

Og da I begge har hjulpet mig på rette vej. Burde I have point hver ?

1:  15 --> hver ?
2:  30 --> hver ?  eller ?

Kristian
24. juli 2014 - 00:32 #5
OK,

Lukker og slukker.

KR
24. juli 2014 - 00:33 #6
&%&%/&

Burde være et svar