Avatar billede thecannmann Praktikant
22. juni 2014 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at downloade Win8 og bruge en allerede aktiveret cd-key?

Hej Eksperten.

Ja, jeg forventer nok et nej, men krydser alligevel fingre og prøver lykken.

Jeg har en samsung, som allerede er installeret med Windows 8. For at sige det mildt, så kører den af H til, hvilket den har gjort siden jeg fik den. Jeg tænker, at det blandt andet kunne være pga. alt det crapware, som er forudinstalleret på computeren.

Lige nu er jeg tilbøjelig til at betale for Windows 7, da det er billigere og helt sikkert vil køre smertefrit. Men så kom jeg til at tænke på, om det egentlig er muligt, at downloade en ISO af Windows 8 (evt. fra Windows' hjemmeside?) og installere på computeren, da jeg allerede har ét gyldigt windows 8?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 19:59 #1
Med prisen på en Harddisk i dag gem den og sæt en anden i også PGA eventuel Garanti.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=0J22423&pn=Hitachi&vare=894512&f=edbp
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 21:11 #2
Jeg har en Asus bærbar, som var købt med Windows 8. Installerede en anden windows 8, med det resultat, at nøglen fra Asus ikke kunne bruges. Fik den besked fra Microsoft, at nøglen ikke passede til den windows 8. Jeg formoder, at den som lå på computeren, var en OEM, men det var den anden ikke. Jeg tvivler på, at du finder en windowss 8 Iso, men hvis du gør, får du formodenlig det samme problem som jeg.
Avatar billede thecannmann Praktikant
28. juni 2014 - 21:43 #3
Øv, bøv. Men sådan er det jo!

Poko1 - Det drejer sig om SSD på en bærbar, hvilket må blive lidt dyrere. Men hvad skulle det hjælpe? Jeg tænker bare, at jeg skal vel stadig investere i et nyt Win8 så? :-)

Men tak for svar. I må meget gerne smide et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juni 2014 - 22:00 #4
Dine spørgsmål er lidt rodet men hvis det drejer sig om at du vil have dit styresystem over på en SSD HD Så følger der vel en DVD med hvor du kan overføre dit nuværende system Til din SSD HD
Jeg har lige overført mit til en Samsung SSD. Uden problemer.
Og jeg samler ikke på point
Avatar billede thecannmann Praktikant
30. juni 2014 - 13:45 #5
Det er helt i orden, poko1. Så vil jeg vente til geron svarer :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2014 - 19:59 #6
Samler heller ikke:-)
Avatar billede thecannmann Praktikant
06. juli 2014 - 17:38 #7
luk