Avatar billede Droa Seniormester
13. juni 2014 - 23:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

få element der var skyld i DOM event

Hej eksperter.
jeg sidder og leger lidt med noget javascript her i weekenden,jeg har lidt undret mig mht. events som onload, onclick, onresize, m.m

er der nogen måde at sende deres object med sig, når man vil køre et function eller object fra dem?

jeg har lidt prøvet at finde ud af hvor man vil kunne finde det henne, men jeg har ingen ide hvor jeg skal begynde.

jeg har prøvet

<cavnas onload="InitCanvas()"></canvas>

hvor jeg derefter tjekkede "arguments" som desværre var tom.

jeg har os prøvet <cavnas onload="InitCanvas(this)"></canvas>

som os bare giver "0"
som heller ikke virker som noget der kan bruges. :(

håber at nogen kan hjælpe mig, ville være rigtigt fint :)
Avatar billede HBP2 Praktikant
14. juni 2014 - 22:19 #1
Start med at begynde at bruge et eller andet bibliotek som f.eks. jQuery eller andet tilsvarende.

Derefter kan du gøre det med noget i retningen af dette:

$(function() {
  // Kaldes når siden er loadet
  initCanvas($('canvas'));
});

function initCanvas(canvas) {
  canvas.click(function(ev) {
      // kaldes når man klikker i canvas'et
      // 'canvas' er stadig sat til jQuery objekter som peger på <canvas> elementet

  });
}
Avatar billede Droa Seniormester
14. juni 2014 - 23:42 #2
jo tak, jeg fandt dog os ud af man sagtens kan uden jQuery.. ved at bruge AddEventListener :)

obj.addEventListener("load", function(e){ console.log(e.srcElement)}, true)
Avatar billede Droa Seniormester
25. november 2014 - 16:43 #3
lukker