Problemer med timer
HejJeg undskylder på forhånd den rodede kode og de sikkert mange fejl. Jeg er totalt ny i as3 og har ikke arbejdet så meget i flash før.
Jeg har et movieclip i flash, der for starten af kører automatisk. movieclippet kan styres vha. stop/start-knap (også movieclip). Når der trykkes på knappen så movieclippet stopper, er det meningen at der skal sættes en timer igang. Timeren tæller ned og movieclippet starter igen. Dette har jeg opnået. Problemet er så at når movieclippet er startet igen, kan jeg trykke på knappen og jeg kan igen starte slideshowet. Men knappen ændre ikke "state" og herefter virker den slet ikke. Samtidig kan jeg ikke få timeren til at starte forfra, hverken når den er nået sin ende eller når der er trykket på playknappen før timeren har nået sin ende.
Min kode ser således ud:
btn1.buttonMode = true;
var minTimer:Timer = new Timer(1000,999999);
var time = 5;
minTimer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, startTimer);
function startTimer(e:TimerEvent):void
{
countdown.text = time;
time--;
trace ("Countdown")
}
btn1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, knapTryk);
function knapTryk(event:MouseEvent):void
{
if(btn1.currentLabel == "btn_off"){
btn1.gotoAndPlay(20);
slides_mc.stop();
minTimer.start();
trace ("stop")
}
else if(btn1.currentLabel == "btn_on") {
btn1.gotoAndPlay(1);
slides_mc.play();
//minTimer.stop();
trace ("start")
}
}
//===========================TIMER============================//
addEventListener(Event.ENTER_FRAME, loop)
function loop (e:Event){
if (time == 1) {
slides_mc.play();
btn1.gotoAndPlay (20);
trace ("Timeren har startet slides_mc")
}
else if(time <= 0) {
minTimer.stop();
minTimer.reset();
btn1.gotoAndPlay(1);
trace("DET VIRKER!!")
}
}
Håber der er nogle derude der kan bære over med min uvidenhed og give et hint. Tak! :)