Avatar billede henrik_40 Juniormester
19. maj 2014 - 14:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adgang til filer

Hejsa
I forbindelse med opgradering fra asp .net 2.0 0g til asp .net 4.0 skal mit website flyttes til anden server. Jeg kan i den forbindelse ikke hente filer i den nye løsning.

I gamle løsning (som virker) : Ligger filerne
\\Satur\d\Files\documents (d-drev)
På server: D:\Files\documents

og websiden
D:\Websites\intranet.firmanavn.dk\root

I den nye løsning (som IKKE virker): Ligger filerne:
\\chip\Files\documents
på Chip:
D:\Files\documents

og websiden:
D:\Websites\beta.servicepartner.dk\root

Jeg undrer mig lidt over at jeg i min stifinder skal tilgå nye og gamle løsning filer med og uden d-drev
\\Satur\d\Files\documents
\\chip\Files\documents

I koden er lavet flg. hyperlink:
hyperLink.NavigateUrl = "~/files/documents/" + fileName;

For den nye side:
http://beta2.firmanavn.dk/files/documents/267131.2.PDF
The page cannot be found

Og for den gamle side
http://www.Firmanavn.dk/files/documents/263335.PDF

Jeg undrer mig iøvrigt over at det virker på gamle side da siden ligger:
D:\Websites\intranet.firmanavn.dk\root
og filerne et helt andet sted:
D:\Files\documents
Avatar billede kalp Novice
19. maj 2014 - 16:29 #1
Når du benytter en tilde - altså ~ så står den jo for roden af dit site.

Måske er roden ikke hvad du tror:)
Hvis mappen chip ikke er roden så skal den også angives i dette:

hyperLink.NavigateUrl = "~/chip/files/documents/" + fileName;
Avatar billede henrik_40 Juniormester
19. maj 2014 - 18:06 #2
Det havde noget med serveropsætningen at gøre. Jeg ved intet om windows-servere. Nu er jeg kommet lidt videre, men den spørger om brugernavn og kode  for at hente filen.

Jeg vender tilbage med mere info
Avatar billede henrik_40 Juniormester
20. maj 2014 - 11:48 #3
Her er lidt mere...

Jeg har fået lov til at lægge filerne ind, men kan ikke få lov til at hente dem uden der spørges om windows-login

Er det noget i web.config eller en user på serveren som skal sættes op.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
20. maj 2014 - 13:19 #4
Er der ikke noget med at asp .net har en account/bruger på windows-serveren?

(jeg tænker at det måske er den som skal have rettigheder)
Avatar billede wjens Guru
20. maj 2014 - 15:17 #5
Jo, asp.net afvikles default med en særlig account, der som udgangspunkt ikke har mange rettigheder, formodentlig kun til selve web-sitet og dets under-directories. Så det ligner dit problem.

Den hedder noget med asp_, sørg for kun at give den læseret til det nødvendige. Hvis muligt som test, prøv at lægge et par filer inde i selve asp-site, går det ok?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
20. maj 2014 - 15:22 #6
Jeg fandt dette link:

http://stackoverflow.com/questions/19724297/asp-net-getting-the-error-access-to-the-path-is-denied-while-trying-to-upload

Jeg tilføjede brugeren asp.net, som beskrevet til kataloget og gav fuld adgang.. men det hjalp desværre ikke. Der spørges stadig efter windows-account
Avatar billede henrik_40 Juniormester
20. maj 2014 - 15:37 #7
Hej
Nu er problemet løst!
Vores servermand var inde og tillade anonoumous adgang i direktoriet. jeg havde stirret mig blind på rettigheder til det virtuelle drev og mapper.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
20. maj 2014 - 15:38 #8
Jeg tillader mig at tage points, men er glad for jeres indspark!
Tak for det.
Avatar billede wjens Guru
20. maj 2014 - 15:47 #9
Helt ok. Det viser at adgang er/var problemet. Men, I får ikke nogen sikkerhedspris for at give fri adgang på en server :-)

Du skriver at du tilføjede en bruger asp.net? - hvis den ikke var der i forvejen må din asp.net installation køre med en anden bruger, som må kunne findes og få rettighederne. Det vil være den korrekte løsning.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
20. maj 2014 - 15:56 #10
Nej det er kun kataloget (det virtuelle drev, som er lavet) som har fået adgang ;)

jeg forsøgte at med asp.net brugeren, som beskrevet tidligere.