Avatar billede h_s Forsker
14. maj 2014 - 20:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lukke msgBox længere nede i koden

Jeg har følgende kode der viser en msgBox:

sLangTekst = "Afvent. Formler slettes!"
    BeskedFærdig = MsgBox(sLangTekst, vbOKOnly + vbCritical, Title:="Information")

Den vil jeg gerne have lukket længere nede i koden. Hvordan gør man det?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. maj 2014 - 23:14 #1
Så vidt jeg ved stopper processen indtil der trykkes Ok.
Er det for at holde en pause eller?
Avatar billede h_s Forsker
15. maj 2014 - 08:08 #2
Det er ikke en mulighed.
Det jeg har kunne læse mig til selv er, at man kan sætte en tid på. Hvilket heller ikke er så godt.

Måske kan det slet ikke lade sig gøre?
Avatar billede supertekst Ekspert
15. maj 2014 - 08:19 #3
Hvis det i stedet er en userform så kan denne vise meddelelsen og automatisk  lukkes efter et antal sekunder via en OnTime
Avatar billede maffigadaffi Novice
21. maj 2014 - 14:17 #4
Al kodeafvikling stopper, så længe en MsgBox er åben.
Som Supertekst skriver, er det en mulighed at lukke en userform efter x antal sekunder vha. OnTime.

Alternativt kan du "snyde" sådan her: (Lidt nemmere end OnTime og ligner til forveksling en MsgBox)

'Kode start:
    CreateObject("WScript.Shell").Popup "Din tekst i MsgBox her", 1, "Din overskrift her"
'Kode slut

1-tallet i koden er det antal sekunder der går fra "MsgBox" vises til den igen forsvinder
Avatar billede supertekst Ekspert
21. maj 2014 - 14:52 #5
God idé..
Avatar billede h_s Forsker
02. juni 2014 - 11:43 #6
maffigadaffi> Det løser desvære ikke mit problem, da tiden som det tager at afvikle makroen er meget forskellig.

Spørgsmål lukkes.