Avatar billede hans01 Nybegynder
02. maj 2014 - 07:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

resize window med javascript

jeg har fedtet lige med at få mit web indhold til at resize til skærmopløsningen, dog uden held, Måske er der en eller anden herinde der kan hjælpe.

Mit CSS link ser sådan ud.

<link id="myCSS" rel="stylesheet" type="text/css" href="image-slider/engine1/style.css" />

jeg har oprettet er link id.

Mit java script ser sådan ud.
// JavaScript Document
function adjustStyle() {
    var width =0;
    if (window.innerHeight) {
        width = window.innerWidth;
    } else if (document.documentElement && documentElement.clientHeight) {
    width = document.documentElement.clientWidth; } else if (document.body) {
        width = document.body.clientWidth;
    }
    if (width < 600) {
        document.getElementById("myCSS").setAttribute("href", " _css/narrow.css");
    } else {
        document.getElementById("myCSS").setAttribute("href", " _image-slider/engine1/style.css");
    }

window.onresize = function (){
    adjustStyle();
};

window.onload = function (){
    adjustStyle();
};

og min alternative CSS(narrow) ser således ud.

@charset "utf-8";
/* CSS Document */

html, body {
    margin: 5px;
    padding: 5px;
}

body {
    font-family: Verdana, Geneva, sans-serif;
}

h1, h2, h3, h4, h5, h6, p, adress, blockquote, div, ul, li {
    font-size: 90%;
}

p {
    color: #333;
}

img: {
display:none;
}

Kan nogen gennemskue dette?
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2014 - 07:41 #1
Hvorfor bruge Javascript til det, i stedet for de indbyggede muligheder i CSS? De virker godt nok ikke på ældre browsere, men det er stadig det mest almindelige i dag, og Javascript virker som overkill.

@media (max-width: 600px) {
  /* Alt css her gælder kun hvis vinduet er under 600px bredt. */
}
Avatar billede hans01 Nybegynder
03. juni 2014 - 08:10 #2
hej viperine, tak for dit indlæg, jeg er gået videre med dit forslag, smid lige et svar for point kan uddeles.
Avatar billede Slater Ekspert
03. juni 2014 - 09:14 #3
Så gerne :)