Avatar billede hyha Nybegynder
20. marts 2014 - 21:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installering af usigneret driver i Windows 8.1

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

Jeg forsøger at installere en usigneret driver. Jeg har forsøgt at deaktivere "driver signature enforcement". Men jeg har ikke mulighed for at vælge "Troubleshoot" punktet i diverse guides.
Jeg kan godt 'boote' ind i avanceret start, men kan kun vælge mellem punkterne: "Afslut og returner til W8.1", "Genoprettelse", og "Luk computeren".

Nogen der ved hvordan jeg enten får punktet "Troubleshoot" frem, eller kender en anden måde at deaktivere signatur kontrollen på?

System:
OS: Windows 8.1 64-bit (Microsoft Windows [Version 6.3.9600])
PC: Lenovo ideapad Z510
Avatar billede hyha Nybegynder
20. marts 2014 - 22:46 #2
Hej milter.

Tak for dit svar, men det er den type løsninger hvor problemet er. Jeg har simpelthen ikke "Troubleshoot" muligheden.

Fra guiden: http://cdn.howtogeek.com/wp-content/uploads/2013/07/image49.png
Avatar billede milter Ekspert
20. marts 2014 - 23:41 #3
Allerførst: Jeg har ingen erfaringer med Windows 8, jeg fandt simpelthen bare det link, som så ud til at være mest relevant og brugbart i dit tilfælde.

Har du fulgt hele vejledningen til punkt og prikke, herunder kravet under "Advanced startup" om at starte op fra "... device or disc ..."?

Prøv måske også at kigge på linket herunder. Husk, alle trinene skal følges slavisk.

http://windows8-drivers.com/windows-8-help-2/how-to-install-unsigned-drivers-in-windows-8/
Avatar billede hyha Nybegynder
21. marts 2014 - 00:01 #4
Ja, jeg er meget sikker på jeg gør det korretk. Og der er en del muligheder for at ende ude i den menu. Jeg kommer også fint ud i menuen, men jeg har bare ikke punktet "Troubleshoot".

Evt et billede fra menuen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2610043/Diverse/W8_1/2014-03-20%2023.52.22.jpg
("Use another OS", er grundet én af de andre guides. Men er bare en kopi af den oprindelige boot indstilling)

[Allerførst: Jeg har ingen erfaringer med Windows 8, ]
Nej, tror snart heller ikke det varer længe før jeg heller ikke får flere...
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2014 - 00:34 #5
Jeg må indrømme, at jeg nok desværre ikke kan hjælpe dig ret meget mere.

Herunder er et link fra en Dell-bruger med tilsyneladende samme problem som dig. I hans tilfælde forsvandt problemet af sig selv, og han omtaler også "Use another operating system" i sidste indlæg.

http://en.community.dell.com/support-forums/software-os/f/4677/t/19497366.aspx
Avatar billede hyha Nybegynder
21. marts 2014 - 00:43 #6
Nej, jeg har også fundet en del der åbenbart har problemet. Men uden held fundet en løsning. :(
Men anyways skal du da have tak for at brugt tid på at prøve at finde en løsning. :)
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2014 - 14:49 #7
Velbekom :-)
Avatar billede hyha Nybegynder
26. marts 2014 - 11:02 #8
Lige for at få den lukket, og til andres ininformation fik jeg det løst.

Det viser sig at da jeg brugte " EaseUs Partition Master" til at ændre partitions størrelserne med, ændrede den også nogle af partitions typerne.

Jeg fandt nedenstående artikel der hjalp mig til at få det reetableret:
http://amigotechnotes.wordpress.com/2013/12/07/recover-lenovo-one-key-rescue-after-resizing-partitions/comment-page-1/