Avatar billede sigyn Seniormester
19. marts 2014 - 12:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på Accessrapport ved eksport til pfd-fil

Jeg har et par rapporter i Access 2010, som jeg hhv gemmer og sender som en pdf-fil hver uge. I den forbindelse vil jeg gerne have rapporten døbt om, der hvor den "lander".
Feks hvis den i access bare hedder MinRapport, så at den i filmappen hedde MinRapportUge12(hvor ugenummeret findes i en tekstboks i den formular jeg vil starte makroen fra)
Eller MinRapportAktuelDato hvis det er nemmere
Eller MinRapportRapporthoved hvis det er nemmere
Jeg har gemt eksporten, men der kommer rapporten jo bare til at hedde MinRapport, og så er jeg efterfølgende inde og tilføje ugenummeret.
Jeg er klar over, at jeg skal over i noget VBA
Avatar billede sigyn Seniormester
20. marts 2014 - 08:37 #1
Så er jeg foreløbig nået frem til følgende, men det virker stadig ikke helt, og jeg vil også gerne have rapporten til at hedde noget andet end test
Så:
1.I rapporten er der et tekstfelt (Tekst45) med det navn rapporten skal have, hvordan skriver jeg koden korrekt ?
2.Nå jeg kører koden, debugger den på
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "", acFormatPDF, MinSti + strRapportNavn, True
Og jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor

Private Sub Kommandoknap38_Click()

Dim MinSti As String
Dim strRapportNavn As String

DoCmd.OpenReport "MinRapport", acViewPreview

MinSti = "H:\dokumenter\MinMappe\"

strRapportNavn = "test" + ".pdf"

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "", acFormatPDF, MinSti + strRapportNavn, True
DoCmd.Close acReport, "MinRapport"

End Sub

Jeg har brugt dette link som inspirationskilde
http://stackoverflow.com/questions/2296884/how-can-i-output-a-report-in-pdf-format-where-the-name-consists-of-values-from
Avatar billede -anders- Juniormester
22. marts 2014 - 18:49 #2
Hej sigyn, prøv at kikke på nedenstående eks. Nederst er der en kode som jeg slev bruger i et access 2010 system, og det virker fint.

'Filnavnet dannes og gemmes i variablen filnavn, men uden stien'
Dim filnavn As String
filnavn = "ValgtFritFilNavn" & " " & Me!NavnPåFeltIDinForm & "" & ".pdf"

'Din rapport åbnes'
DoCmd.OpenReport "NavnPåDinRapport", acViewPreview

'eksporten til PDF begynder, Hvis der i din form i det nævnte felt er fx. angivet værdien 12 vil din PDF fil komme til at hedde'
'ValgfritFilNavn 12.pdf'

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "NavnPåDinRapport", "PDFFormat(*.pdf)", "C:\Temp\" & filnavn, False, "", , acExportQualityPrint

'Rapporten lukkes når eksporten er gennemført'

DoCmd.Close acReport, "NavnPåDinRapport"

Jeg bruger selv nedenstående kode i et system som også eksportere PDF filer til et bestamt katelog med dynamisk filnavn, blot til inspiration. Her dannes et filnavn ud fra et felt på en åben form, derefter tilføjes dato/måned/år/klokkeslet til filnavnet.

-Kode start-

Dim filnavn As String
filnavn = "Grupperændringer for rollen" & " " & Me!RolleNavn & " " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & "_" & Format(Time, "hh-mm-ss") & "" & ".pdf"
DoCmd.OpenReport "AendringsrapportForRolleGrupper", acViewPreview, , "Rolleid = " & Form_frmredigerrolle.RolleID, acHidden
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "AendringsrapportForRolleGrupper", "PDFFormat(*.pdf)", "C:\Temp\" & filnavn, False, "", , acExportQualityPrint
DoCmd.Close acReport, "AendringsrapportForRolleGrupper"

-Kode slut
Avatar billede sigyn Seniormester
24. marts 2014 - 10:00 #3
Tusind tak ,det virkede, lige bortset fra et par "" i filnavnet, de sidste før ".pdf", dem ville mit system ikke rigtigt med til, men jeg behøver dem så heller ikke.
Jeg fandt så også en fejl40 af de slemme, jeg havde angivet et forkert navn på filmappen...
Kan du lægge et svar, så du kan få nogle points
Avatar billede -anders- Juniormester
24. marts 2014 - 16:47 #4
Hermed et svar, super du fik det til at virke :-)
Avatar billede -anders- Juniormester
25. marts 2014 - 16:45 #5
Tak for point :-)