Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
19. marts 2014 - 12:34 Der er 7 kommentarer

Hvor laver jeg så jeg får en active class nå menuen bliver hentet fra sql?

<?php
    //Vis Links
    $link_sql = "SELECT * FROM menu ORDER BY sortnr ASC" ;
    $link_result = mysql_query ($link_sql) or die (mysql_error());

while ($link_row = mysql_fetch_assoc ($link_result))

{
    echo "<li ";
    if ( $page == 'redaktionen.php') { echo "class='active'"; }
    echo "><a href='".$link_row['link']."'>".$link_row['navn']."</li></a>";
    }
    ?>
Avatar billede JacoDK Nybegynder
19. marts 2014 - 14:26 #1
Hej,

Nu har jeg ikke lige testet det, men prøv med

echo ( strpos($_SERVER['REQUEST_URI'], $link_row['link'].) ? 'class="active"' : "" )
Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
19. marts 2014 - 14:52 #2
Den siger :
Parse error: syntax error, unexpected ')' in /Applications/MAMP/htdocs/test/index.php on line 56

Kan du prøve og sætte hele koden sammen som jeg har det oppe over? så det er lige til at sætte ind ved ikke om jeg sætte det rigtig sammen nemlig..
Avatar billede JacoDK Nybegynder
19. marts 2014 - 14:58 #3
<?php
    //Vis Links
    $link_sql = "SELECT * FROM menu ORDER BY sortnr ASC" ;
    $link_result = mysql_query ($link_sql) or die (mysql_error());

while ($link_row = mysql_fetch_assoc ($link_result))
{
    echo "<li ".( strpos($_SERVER['REQUEST_URI'], $link_row['link'].) ? 'class="active"' : "" )."><a href='".$link_row['link']."'>".$link_row['navn']."</li></a>";
}
?>
Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
20. marts 2014 - 08:17 #4
Parse error: syntax error, unexpected ')' in /Applications/MAMP/htdocs/eksamen_final/index.php on line 54'
Siger den :(
Avatar billede JacoDK Nybegynder
20. marts 2014 - 09:47 #5
Du må jo gerne selv prøve at fejlsøge lidt, og ikke bare forvente det hele kommer til dig.

Nu har jeg testet koden, og der lå et punktum i koden der drillede.

echo "<li".( strpos($_SERVER['REQUEST_URI'], $link_row['link']) ? " class=\"active\"" : "" )."><a href='".$link_row['link']."'>".$link_row['navn']."</li></a>";
Avatar billede bing89 Nybegynder
22. marts 2014 - 00:13 #6
Dette er en måde at gøre det på:

<?php

if(isset($_GET['menuid']){

$menuid = $_GET['menuid'];

}else{

$menuid = 1;

}

    $link_sql = "SELECT * FROM menu ORDER BY sortnr ASC" ;
    $link_result = mysql_query ($link_sql) or die (mysql_error());

while ($link_row = mysql_fetch_assoc ($link_result))

{
if($menuid == $link_row['id'])
{
$active = 'active';
}else{
$active = '';
}
    echo "<li class={$active}><a href='".$link_row['link']."=?menuid=$link_rows['id]'>".$link_row['navn']."</li></a>";
    }
    ?>
Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
03. juni 2014 - 14:21 #7
Skriv lige et svar så giver jeg points :)