Avatar billede Lykkew Nybegynder
14. marts 2014 - 18:33 Der er 1 kommentar

Lopslag Powerpivot

Jeg har følgende opgave:
2 dataark med 1:m relation. Kundenr tilfælles.
I dataark1 vil jeg gerne lave et beregnet felt, hvor data fra dataark2 indsættes. hvor jeg I gamle dage brugte lopslag, hvad skal jeg så bruge nu I powerpivot? Der er udvalgte kunder I dataark 2, og det er kun disse udvalgte som skal over I 1.
Umiddelbart tænker jeg lookupvalue eller relatedtable, men jeg ved ikke hvordan jeg bruger de to, og om den ene giver mig et mere rigtig facit end det andet.
Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. marts 2014 - 09:50 #1
Jeg er ikke stærk i powerpivot, men er det ikke blot et spørgsmål om at lave et filter i pivot'en der giver dig den begrænsning du ønsker..