Avatar billede mrkaynex Nybegynder
04. marts 2014 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere PHP med javascript (keyCode)

Hej,

Missionen er, at jeg gerne vil opdatere et php-script/databasen, så snart den rigtige tast bliver trykket ned.

Til javascript delen bruger jeg event.keyCode til at registrere de rigtige taster.

<script type="text/javascript">
function showKeyCode(e) {
    if(e.keyCode == 97) {
        alert("Tast 1 num");
        }
</script>

Det er også meget fint, og virker som det skal. Men herfra skal jeg så opdatere en mysql database via PHP.

Jeg ved også at javascript afvikles på klientsiden, mens PHP afvikles på serversiden, og derfor er den ene længe afviklet før den anden, hvorfor jeg ikke blot kan smide en stump PHP-kode ind i javascriptet..

Then what do?

På forhånd, tak!
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2014 - 22:54 #1
Kig på begrebet AJAX - på den måde kan du fra klienten kalde serveren og få et respons retur uden et sideskift.
Avatar billede madslundholm Novice
05. marts 2014 - 18:28 #2
Jeg plejer at bruge jQuery ajax.

https://api.jquery.com/jQuery.ajax/
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2014 - 21:12 #3
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
22. juli 2015 - 00:23 #4
Well damn - troede jeg havde fået lukket alle åbne posts... This one slipped through!

Jeg lukker af nu, denne besked som et svar, hvis andre tænker de gerne vil have pointene, så kom glad :)
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2015 - 09:33 #5
Det må være din vurdering om vores input har hjulpet.