Avatar billede Malthedt Nybegynder
21. februar 2014 - 07:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Macbook pro spil!

Jeg har en macbook pro retina 13" og vil jo gerne passe godt på den. Jeg spiller League og legends og  Counter strike source på den, men når jeg spiller bliver den rimelig varm, omkring 70-75 grader. Jeg ville bare lige høre om det skader batteriet eller computeren når den bliver så varm. Og sløver computeren eller gør så den ikke holder lige så længe, når man spiller på den?
Tak på forhånd!
Avatar billede shako Novice
21. februar 2014 - 08:33 #1
Alle (specielt bærbare!) computere bliver varme når man spiller på dem.

70-75 grader er højt, men ikke for højt. De fleste modern grafikkort kan klare op til 90-110 grader.

Hvis bare den overflade du ligger din computer på er et træbord eller lign, er der nok intet problem. Jeg har ikke særlig godt styr på hvordan luftindtag til blæseren fungerer på macs, men på de fleste bærbare kan man ofte rense det så blæseren fungere mere effektivt.

Generelt er det med en bærbar som bliver varm et af de spørgsmål jeg hører aller mest - når man sætter en lille computer til at udøve noget så krævende som moderne spil, og kun tildeler den lidt plads samt en enkelt blæser må man altså forvente noget varmeudvikling - det er en konsekvens af at have så meget hardware tæt pakket med så lidt køling.
Avatar billede KennethLykke Mester
21. februar 2014 - 10:18 #2
Som nævnt ovenfor, så er 75 grader meget, men ikke truende for din computer,

En god ide er at downloade et program der lader dig styre blæseren. Jeg bruger selv smcFanControl der virker rigtig godt. Dvs. når jeg bruger min MacBook (late 2008 unibody) til spil, så sætter jeg den til højere rpm, hvilket så betyder den larmer noget mere, men kan holde temperaturen under faretruende niveauer, mens når jeg bruger mac'en til at skrive eller andet, så holder jeg blæserens rpm på lavere niveau, med meget mindre (hvis nogen) støj fra blæseren.