Avatar billede mccookie Seniormester
19. februar 2014 - 22:06 Der er 1 løsning

Login/logout funktion

Hej,

Er der nogen der kan guide mig lidt i retningen af det "perfekte" loginout script?

Jeg lader brugeren logge ind og sætter en SESSION['pass'] = TRUE;
Når brugeren vil logge ud igen, aktiveres nedenstående kode:

<?php
include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/inc/header.inc.php');
session_unset($_SESSION['pass']);
unset($action);
unset($_REQUEST);
session_destroy();

header("Location: www.forside.dk/");
?>

Men når brugeren trykker på "Tilbage" i sin browser, ender brugeren på siden den var på før denne loggede ud - Kan man lave et eller andet trick der fanger denne situation og sender en loginside?
Avatar billede repox Seniormester
20. februar 2014 - 07:37 #1
Det er fordi browseren har cachet de sider der skulle forestille at være beskyttet af dit login.

Fot at undgå det, skal du bede klienten om hente indholdet på ny ved hver sidevisning på dine beskyttede sider:

//Ingen caching
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");