Avatar billede Malthedt Nybegynder
15. februar 2014 - 22:33 Der er 1 kommentar

Macbook tempratur

Hej, det er bare fordi, at jeg tænkte på om en macbook kunne blive for varm. Altså om den kunne blive så varm, at den eller batteriet tager skade af det. Og hvis den kan blive for varm, ved hvilken temperatur er det så cirka? Har nemlig et program så jeg kan se temperaturen den, normalt når jeg surfer på nettet osv. ligger den på cirka 40-50, men når jeg spiller bliver den noget varmere, men hvornår skal jeg passe på?
Avatar billede KennethLykke Mester
21. februar 2014 - 10:20 #1
Der burde ikke være computertruende adfærd hvis temperaturen holdes under 90-110 grader.

En god ide er at downloade et program der lader dig styre blæseren, som du også skriver du allerede har.

Jeg bruger selv smcFanControl der virker rigtig godt. Dvs. når jeg bruger min MacBook (late 2008 unibody) til spil, så sætter jeg den til højere rpm, hvilket så betyder den larmer noget mere, men kan holde temperaturen under faretruende niveauer, hvilket vil sige at selv med rimeligt krævende spil, så holder jeg mig under 80 grader, mens når jeg bruger mac'en til at skrive eller andet, så holder jeg blæserens rpm på lavere niveau, med meget mindre (hvis nogen) støj fra blæseren.